Provsmakarhelg!

Nu kom jag på! Visserligen har jag bara sett den här på apoteket men den är helt otroligt god :d ekorrens ekologiska choklad med smak av hallon och citron :d
....Jag är väldigt sugen på choklad, var dumt jag inte tänkte på att köpa när jag var på affären :grin: Men ska gå en sväng imorgon och hoppas min ica-butik tagit in den nya Marabou med kaffe och kokos :d
Hallon och citron?! Det lät helt galet gott ju! Måste hålla utkik efter den...
 
Nu har jag varit till mataffären, och blivit besviken över chokladutbudet! I princip allt är mörk choklad utan någon specialsmak, känns som femtio versioner på samma sak. Så förutsägbart och dumt!

Det slutade med att jag köpte en vegansk choklad, "salty caramel". Det är en smak som jag vanligtvis älskar, men att köpa en vegansk är nytt för mig. Tog även ett lite säkert kort och köpte en Fazer dumle, för den vet jag att är fantastisk :D
20210515_094220.jpg
 
Men, nu till en oerhört viktig fråga: har ni Marabou fudge havssalt i era butiker? Den är BORTA här!! De har inte ens en tom plats i hyllan för den :arghh:
 
På tal om vegansk choklad gillar jag Renée Voltaire’s chokladkaka med hasselnötskräm. Försvinnande god.

Kexchoklad vegan är också god. Inte lika mycket sockerbomb som den vanliga.
 
Nu har jag smakat (och ätit upp :o ) den veganska chokladen. Herregud vad god den var! Jag är öht svag för salt karamell i chokladsammanhang, men den här var verkligen perfekt. Chokladig, inte för sötsliskig (som jag tycker att många andra är om det inte är mörk choklad), lite krisp i och bara... god. Kommer absolut köpa fler gånger! 5 av 5 chokladbitar i betyg :D
 
Almond Seasalt, Pecan och 70 %. Vet inte om det kommit nån mer nu? Men icke veganska heter Milk nånting och veganska Dark nånting (vet inte om det alltid stämmer). Älskade dessa för några år sedan men inte längre.
Åh, då måste jag googla runt om se om den finns online! Här i butiken blev jag paff bara när de tog in den icke-veganska:laugh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp