Prylplats till inackorderingar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tölva
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 212
T

Tölva

Hur mycket plats brukar ni ordna i sadelkammaren till era inackorderingar?

Sv: Prylplats till inackorderingar

En garderob var, två sadelhängare och två tränshängare :) Sen varsin täckeshängare :D

Aha, tack för svaret, kul att kolla hur andra gör. Håller på att bygga en ordentlig sadelkammare.Hur är garderoben inredd? Finns plats för småsaker, korgar, stång eller vad?
Det blir ju väldigt många täcken som ska torka på vintern. Hur organiserar ni tex 6 blöta täcken i en sadelkammare?
Det är ju mycket som ska få plats på liten yta...
Exempel från fler?

De vi fått är vanliga dubbelgarderober från ikea :) Ska rita ;) så får du se :p

Täckena hänger med "manken" på krokar i stallgången, då tar de inte lika mycket plats som på täckeshängare (såna där avlånga man viker täcket över) och de torkar bättre :)

I mitt skåp får jag just nu plats med: Transportskydd, 4 träns, 3 grimmor, massa schabrak, säkert 6-7 täcken, alla jävla skydd :p och massa lådor med borstar stallapotek mm :) Skitbra :D

Senast ändrad av en moderator:

Nu ska vi se om du förstår ;) är inte bäst på paint.

skap1.JPG

skap2.JPG

Fantastiskt! Tack så jättemycket. VAD kul att se en så detaljerad beskrivning av det hela! :)

haha tackar och bockar för berömmet ;) Blev faktiskt tydliga bilder :)

Tips är att köpa typ hinkar/lådor/mm och sortera upp sakerna.. som den där från ikea som man ska ha i garderob för tex skor mm var skitsmidig :D ryms typ två par senskydd och två par bakstrykkappor per fack :) jag har håltång och alla småsaker i smålådor som i sin tur är i facken :)

Förr när vi va typ 6 hästägare i stallet hade var och en:

*varsin sadelhängare
*några krokar för träns o hjälptyglar
*en täckeshängare o en krok på varje boxdörr (plus lite extra plats på annan hängare om man behövde)
*vi som hade lite fler täcken :angel: hade även varsin täckeshängare i sadelkammaren
*ett gemensamt skåp för sårvårdsgrejer o smörjgrejer
*några korgar i stallet för borstar o skydd
*varsin liten byrålåda i stallet för lindor, paddar, vantar, reflexer osv
*varsin hylla i stallet för alla flaskor, burkar o sånt
*gemensam hylla för fodertillskott
*1-2 hyllor var i sadelkammaren för shabrak o sadelpaddar

Det är ju smidigt om man kan ha garderober i sadelkammaren, där varje häst har en egen garderob, tkr inte man ska behöva ha mer plats. Och så varsin sadel- o tränshängare.

Sista året har jag varit i princip själv i stallet o därför haft väldigt gott om plats ;)
Idag ska jag dock flytta, o där finns det bara plats för det nödvändigaste, så jag har inrett 2 garderober hemma i källaren där jag fått in det mesta av mina grejer (dvs en hel del!)
Har inrett med vanliga hyllplan och korgar som vilar på skenor (såna korgar man kan dra ut).

vi hyrde ett helt stall förut och hade då inackorderingar, och i sadelkammaren så fanns det 14 skåp (det var 16 boxar men bara 14 skåp, tur att det inte var 16 olika hästägare..) skåpen stod uppradade med nederdelen med lucka, där fanns två hyllor och i den öppna överdelen så satt sadelhängaren och tränshängare. sadelhängare fanns på de flesta boxar. några hade en garderob i fikarummet (stort rum fick plats mkt).

i min nuvarande sadelkammare hemma på gården, är det jag och en hyresgäst. hon har en dubbelgarderob från ikea med sadelhängare (2st) innuti,även tränshängare.
jag har en ikea-hylla, ett transport skåp och sadel- sel- och tränshängare hänger på väggen.

Liknande trådar

Anläggning Hej! Tänkte ordna en byggtoa att ha vid stallet till inackorderingarna om kursdeltagare (inte jättemånga). Vi hade en sådan i ett stall...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: Litenvit
·
Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
396
Senast: Oknytt
·
Ekonomi & Juridik Vi sitter och tittar på mark där vi gärna skulle starta upp en hästverksamhet. Det kluriga är att veta vad man kan räkna med för... 2
Svar
21
· Visningar
2 078
Senast: Magnum
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 228

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp med diarré?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18