Bukefalos 28 år!

PS-träns och fälttävlan

Fossing

Trådstartare
Det har ju varit mycket snack om PS-tränsens "vaggor" i dressyrvärlden på sistone. Vad jag har läst mig till i TR för fälttävlan ska träns o tyglar vara i läder (tyglar får vara i textil o gummiklädda), och då är det ju rätt solklart att "vaggorna" inte är tillåtna. (Eller?!)

Men hur är det med nosgrimmor? Jag har en High Jump-nosgrimma och har tävlat dressyr på det och där räknades det som "kombinerad nosgrimma med låg käkrem". Men hur är det i fälttävlan? Jag hittade sidan med bilder på nosgrimmor men ingen liknar ju den jag har så det var svårt att förstå.
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan jag tycker TR är lite krångligt men stämmer det att PS Jump Off träns får man tävla i dressyr, lägre klasser om man köper till en...
Svar
2
· Visningar
1 483
Senast: Mistimed
·
Utrustning I somras var det ganska mycket snack om det här med att tävla med PS vaggor. Jag har skummat igenom TR för gemensamma, dressyr, och...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: fio
·
Utrustning Nu är det dags för mig att ge mig ut i tränsdjungeln (hur det nu ska sluta...) och jag har spanat in några träns som jag är väldigt...
Svar
2
· Visningar
1 143
Utrustning Hej! Ska på att köpa ett nytt träns till min ponny, och funderade på High jump från PS of sweden. Är det någon som vet om det är okej...
Svar
13
· Visningar
3 895

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp