Psykiskt trauma, var ska jag vända mig?

Jag pratade med personalen på akuten och i samråd med personalen kom vi överens om att jag kontaktar VC imorgon bitti som fixar tid på röntgen omgående.
Det kan ibland trots allt gå fortare. De kan skriva drop-in remiss vilket är att man kan åka direkt från VC till röntgen och sitta där istället och kommer då till lite snabbare. Beroende på vilken röntgen man skickar till och vad som ska röntgas kan det gå väldigt mycket snabbare än gå genom akuten först.
 
Jag blev översprungen av en häst i torsdags. Det kändes som den sprang över mig flera gånger men det tror jag inte. Men det värsta var att jag var säker på att han skulle krossa skallen på mig och jag skulle dö. Jag försökte åka och jobba efter varit på VC och plåstrat om såren men jag bröt ihop. Åkte och jobbade i fredags, mkt kort dag och inget ensamarbete, så det funkade, men på håret. Jag brister ut i panikgråtattacker när som och jag vet inte vart jag ska vända mig. Någon som vet?
"Hästmänniskor" ...
Om en häst sprungit över en "ska" man till akuten direkt. Men det är min åsikt förstås.

Det kan hända att du har ett krisskydd i hemförsäkringen så du kan få ett visst antal (beroende på försäkringsbolag) krissamtal med psykolog privat, utan att gå via vc. Så kolla med din hemförsäkring, de kanske kan säga mer.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 429
Senast: Grazing
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 571
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Gammal användare men nytt anonymt nick. En del av er förstår nog vem jag är pga gemensamma aktiviteter vi har tillsammans som jag inte...
Svar
16
· Visningar
4 651
Senast: citruzen
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Min mor är alkoholist. Ev. far också men han förlorar inte sitt förstånd i samma grad som mor. Jag bor fortfarande hemma och har planer...
2
Svar
27
· Visningar
2 939
Senast: gråvarg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp