Pudelfolket!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare poodle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 853
P

poodle

Hej Pudelfolket! :D

Nu vi som har pudlar ska vara lyckligt lottade, det är en sån vacker och fin ras! :love::love:

Hur tränar ni era pudlar en vanlig vardag? Hur mycket motion kräver era pudlar?

Har ni någon bra kontaktövning? Eller en klurig övning för hunden? :idea:

/- Poodle

75690_1254680499_64938015.jpg

Sv: Pudelfolket!

Motion? Så mycket eller så lite som jag hinner med. Samma med träning. Jag har varit superlat hela november-december:o men försöker göra nån liten grej varje dag, även om det bara är lite sitt-ligg-stå.

HPH tar kontakt med mig väldigt ofta, så några speciella kontaktövningar har jag inte.

Just nu ligger han på skrivbordet framför laptopen så jag får sitta med nästan raka armar för att nå tangenterna. Bortskämd? Vadå bortskämd?;)

Ja visst är vi som har pudlar lyckligt lottade=)

Min kille kräver ganska mycket motion då jag vant honom vid det redan från början. Jag försöker just nu få ner honom i vikt då han gått upp pga medicinering. Ska börja på simning med honom efter årsskiftet, hur nu det ska gå med pälsen ;)Jag cyklar med honom, åker inlines ( när det inte är snö eller regn), går lånprommenader och låter honom springa av sin med sin hundkompis.

Sen tränar vi lydnad en gång i veckan på brukshundklubben och ibland hemma. Har haft ett uppehåll i träningen ca 3 månader då han fick träningsförbud av veterinären.

För att få en bättre kontakt när det gäller lydnadsbiten så lärde jag in kommandot "titta på mig". Varje gång han tittade mig i ögonen sa jag "titta på mig" och berömde.

Motion? Så mycket eller så lite som jag hinner med. Samma med träning. Jag har varit superlat hela november-december:o men försöker göra nån liten grej varje dag, även om det bara är lite sitt-ligg-stå.

HPH tar kontakt med mig väldigt ofta, så några speciella kontaktövningar har jag inte.

Just nu ligger han på skrivbordet framför laptopen så jag får sitta med nästan raka armar för att nå tangenterna. Bortskämd? Vadå bortskämd?;)

Alltså en riktigt myshund verkar du ha!: )

Min kräver otroligt mycket motion, han är den här heta typen som inte sitter still många sek. Cycklar, spårar, blodspår, personsök, lydnad, joggar och en massa mer! :D

Finns det några kluriga övningar för en pudel? Tycker de löser det mesta fort:laugh:

Ja det är det som är problemet, någon kluring vill man hitta på! :D

Fast då är bara frågan vad ska man hitta på! :D

Snart väntar en timmas prommis för mig och vovven i - 15.... :eek: Brr.

Jag har en mellanpudel tjej:)

Lika Som JappiSen Sa så har jag vant min pudel att vara ganska aktiv från början. Jag föröker gå ungefär två timmar varje dag med henne. När det inte är vinter tränar vi och ska börja tävla agility. Annars spårar vi och tränar lydnad och freestyle på hobby nivå:laugh:

Jag tycker att hon kräver motion, men jag tror det är lite vad man gör dom till.

Jag gick i en timme i dag med henne då var det -22 grader:angel: ;)

Visst är vi lyckligt lottade Pudeln är bästa rasen:love::banana:

Har en mellanpudel hane, han får cirka 2 timmars motion per dag, någon dag lite mindre någon dag lite mer.
Vi tricktränar lite, grundlydnad och bara har kul!
Han kräver inte motion, får han bara gå runt kvarterat en dag så är han nöjd med det samtidigt som om vi vill gå flera mil är det inget problem, han är på!

Jag kan inte tänka mig en bättre vovve, min lilla gula har allt man kan önska sig :love:

Min pudel har aldrig visat att han har blivit trött efter promenaderna... Efter två timmar är han lika pigg som i början. Enda sen vi köpte han så har han varit aktiv! :D

Nu är man inne efter - 16 grader... brr! :eek:

Igår var det - 24 grader... Usch.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 068
Senast: ii-ssa
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 288
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 531
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 571
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Hjälp

Hund, Katt, Andra Djur