Pudelklippmaskin till pållan ?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Daffne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 894
D

Daffne

Hej !

Jo, det är så här att jag ska klippa pållan nu när vi äntligen har fått tillgång till ridhus och kan börja träna lite lätt.
Tänkte mig en spårklippning, då vi inte tränar så jättehårt, men hon blir ändå lite svettig då hon har Jääättemycket päls.

Vi har en Klippmaskin till pudeln hemma och undrar om man kan använda en sådan till hästen, någon som vet ?

/Daffne

Sv: Pudelklippmaskin till pållan ?

Daffne skrev:
Hej !

Jo, det är så här att jag ska klippa pållan nu när vi äntligen har fått tillgång till ridhus och kan börja träna lite lätt.
Tänkte mig en spårklippning, då vi inte tränar så jättehårt, men hon blir ändå lite svettig då hon har Jääättemycket päls.

Vi har en Klippmaskin till pudeln hemma och undrar om man kan använda en sådan till hästen, någon som vet ?

/Daffne

Har hon mycket päls är det nog inte att rekomendera.
För kanske en sex-sju år sedan testade jag och en kompis att klippa mina då två fjordingar med våran hundtrimmer.
Det gick inte kan jag säga, det såg hur komiskt ut som helst,
tuffsigt och dant och då testade vi bara på halsen på ena hästen.
Sedan hyrde vi kvickt en maskin och tänk så bra det blev. :D

Så jag rekomenderar dig nog att försöka hyra en som är avpassad för hästar...

okej, precis vad jag också tänkte men sen läste jag på klippmaskinsförpackningen där det står.

Kan användas till hund, katt, boskap, häst och tillochmed lamadjur. :idea:

Men jag tror inte att jag vågar testa, våran maskin är snart körd.
så jag får nog ta och försöka låna av nån bekant eller nåt .. .

Tack för ditt svar !

/Daffne

Vi har en som vi klipper hunden med...Och den har vi klippt hästen med också. Står på förpackningen att den är till hund och häst typ...Men om din ändå börjar bli dålig för hund kanske det är dags för en ny, eller rusta upp den gamla!

Hej, har du en oster A5 så ska det gå, jag har pudlar och har tänkt att använda min till ponnyn också.Pudelhår är ju ganska kraftigt hår, eller vad man ska säga,och ostern är ju en stark maskin. Lycka till

vad är de för maskiner ni har? och vart har ni köpt dem? jag har en pudel hemma jag oxå, för närvanade med 6 cm ullig päls över hela kroppen.. och båda våra "vanliga" klippmaskiner (dom som bara duger till människohår) håler på att ge upp... man måste handklippa ner till ½ cm innan man kan raka..

så vad rekommenderar ni för maskiner och skär till mig och min pudel?

Jag har en Oster som jag klippt min lurviga D-ponny med utan något som helst problem.

Han har en päls som är väldigt tjock och maskinen funkar bra trots det.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 630
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit... 2
Svar
34
· Visningar
3 362
Senast: Roheryn
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 086
Senast: NOC14
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är... 2
Svar
35
· Visningar
4 706
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka