Bukefalos 26 år!

Pulsmätare

CosmicQueen

Trådstartare
Har gått o funderat på detta ett tag o undrar om någon vet om man får rida med pulsmätare under en tävlingsritt...?

Exakt hur fungerar en pulsmätare? Var fäster man den och hur får man resultaten? Hur påverkas pulsen och hur fort påverkas den av förbättrad kondition, olika tempon och olika distanser? Hur säkra är resultaten, kan mätaren "missa" några slag?

Är det vanligt att rida med pulsmätare på distans? Hur använder ni mätaren i träning/tävling och var har ni lärt er använda den? Var får man tag på en och hur mycket kostar de?

Många nyfikna frågor från en blivande galopptränare.

/Shayd

Liknande trådar

IT & mobiler Jag skulle vilja ha en armbandsklocka med timerfunktion. Typ som de klassiska digitala klockorna men gärna aningens snyggare😆 Har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 009
Kropp & Själ Hej, jag har länge gått o väntat på att mina bröst ska växa till sig men det gör dom inte. Undrar om det är något fel på min kropp…? Min...
Svar
8
· Visningar
634
Hästmänniskan Köpa hästen? Hej, jag funderar på att köpa en maxad c ponny som är lite osäker (sparkar o stark ibland) men ser potential i henne. Jag...
Svar
8
· Visningar
675
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
824

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande/larmande i lägenhet, vad göra?
  • Kattbilder #7

Hästrelaterat

• Föl 2021
  • Sommarvila eller ej?

Omröstningar