Bukefalos 28 år!

Pusseltråden

Nu har jag precis börjat på ett nytt...

IMG_5036.jpeg
 
Alltså jag blev nyfiken på dessa. Vad innebär de där gåtorna? Jag fattar inte alls.
Det är inte alls sååå värst spännande. 😅 Men ja. Motivet ser alltså inte riktigt ut som på kartongen, utan något har hänt (i detta fallet är enhörningen döende eftersom hen tappat magin från sitt ”horn” (- ha ha, vad heter det egentligen?)) och om man löser gåtorna kan man rädda situationen. Alltså när man lagt pusslet så uppenbarar sig olika ”siffergåtor”. Meningen är att man ska få fram tex sex olika nummer, sedan hitta de kantbitar som har rätt nummer (en del är numrerade), pussla ihop dem och ”fixa problemet”. Här pusslar man alltså ihop kantbitar som ger tillbaka det ljusa, glittriga hornet till den stackars enhörningen.

Här är tre av ”gåtorna” från pusslet.

IMG_5033.jpeg


Hoppas det går att förstå. :)
 
Jobbar hemifrån idag så jag hann ta en paus och fota senaste pusslet (som ska ner i lådan igen vilken månad som helst)

IMG_20240228_142203.jpg


Det var roligt att lägga, kanske gör det igen. Jag tror även att jag kommer köpa fler med motiv av samma konstnär om jag hittar till bra pris.


Jag visste inte att det fanns pussel på Vinted så jag var tvungen att kolla lite. Var många av de jag gillade som såldes från Polen, brukar det funka bra med frakt och sånt?

Hittade även ett jag tittat på innan som kostade mer än i affären. Undrar om hen kommer få sålt det...
 
Jobbar hemifrån idag så jag hann ta en paus och fota senaste pusslet (som ska ner i lådan igen vilken månad som helst)

Visa bifogad fil 140071

Det var roligt att lägga, kanske gör det igen. Jag tror även att jag kommer köpa fler med motiv av samma konstnär om jag hittar till bra pris.


Jag visste inte att det fanns pussel på Vinted så jag var tvungen att kolla lite. Var många av de jag gillade som såldes från Polen, brukar det funka bra med frakt och sånt?

Hittade även ett jag tittat på innan som kostade mer än i affären. Undrar om hen kommer få sålt det...
Det har alltid funkat fint för mig, köpt många pussel från Polen :) tar runt 4-5 dagar att komma fram från att de postar det är min erfarenhet. De flesta packar bra i kartong eller med bubbelplast runt.
 
Vem var det som gillade Harry potter? Såg detta på Vinted precis, aldrig sett det förut Visa bifogad fil 140063

Det är jag som är HP-nörd :p
Jag tackar för tipset, men det är inte riktigt min stil dock. Plus att jag har ett annat pussel som legat påbörjat i….. ehh, ja några år, som jag tänkte jag ska ta itu med innan jag köper fler.
Nu när jag har pusselväska tänker jag att det är lättare att få till det pusslet, då jag kan plocka fram/undan lättare.
 
Är det någon här inne som har en pusselväska? Jag hittar ett märke som heter Portapuzzle som verkar rimligt i pris (typ 250kr för en väska), men vet inte om de är vettiga? En pusselmatta är ju såklart billigare, men jag känner inte riktigt att jag vågar lita på en sådan :o
 
Ska tillägga jag aldrig haft pusselväska men pusselmatta, jag sålde den rätt snabbt. Filtelände, och jag föredrar bord/golv , men ska nog snegla på pusselväska nån gång :bag: :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 700
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Idag är det tre veckor sedan vi köpte greyhoundtiken som nu är 11 månader gammal. När vi köpte henne vägde hon 20,5 kg till sina 66 cm...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp