Bukefalos 28 år!

Pusseltråden

Är det någon här inne som har en pusselväska? Jag hittar ett märke som heter Portapuzzle som verkar rimligt i pris (typ 250kr för en väska), men vet inte om de är vettiga? En pusselmatta är ju såklart billigare, men jag känner inte riktigt att jag vågar lita på en sådan :o
Jag har en sån här https://www.amazon.se/dp/B000EWC0NY...d=1877JE01YS0CT&psc=1&ref_=list_c_wl_ys_dp_it
Den du kollat på är nog den enklare varianten som inte har handtag och som stängs med kardborre? Denna har blixtlås runt om och handtag. Jag är mycket nöjd med min iaf :) gar även fraktar pussel i den i bilen, inget hamnade snett eller gick sönder.
 
Håller på med detta just nu. Brain Tree är verkligen inte ett favoritmärke. Onödigt stora kartonger, och bitarna är av dålig kvalité jämför med priset (ca 280 kr). Jag har 3 till av märket, men överväger att sälja dom oöppnade för jag blir bara irriterad på den kassa kvalitén. Bitarna är skavda redan när man öppnar pusslet, detta är dock bättre mot förra, som såg ut som att det var lagt 5+ gånger än en gång... Det var så pass dålig kvalité på det första jag la från märket att jag inte kunde med att ta mer än 30 kr för det...
IMG_20240229_225556.jpg
 
Jag skulle vilja haft en pusselväska eller fodral men jag pusslar gärna större pussel med 2000 bitar och där har jag gått bet. Är främst vik eller rullbara mattor då och det gillar jag inte.. hittade någon diy väska på youtube men bökigt att bygga och lite för tjock och klumpig…
 
Är det någon här inne som har en pusselväska? Jag hittar ett märke som heter Portapuzzle som verkar rimligt i pris (typ 250kr för en väska), men vet inte om de är vettiga? En pusselmatta är ju såklart billigare, men jag känner inte riktigt att jag vågar lita på en sådan :o
Jag har denna https://www.webhallen.com/se/product/337922-Ravensburger-Puzzle-Store-for-300-1000-pcs

Duger för mig men jag använder den mest för att flytta pussel mellan bord och hylla, jag har haft med den i bilen enstaka gång med och det har funkat bra.
 
Visa bifogad fil 140008
Nästa lovprojekt. Borde läsa prov istället men det är inte lika kul. Gissar dock att detta kommer att ta längre tid.
Detta var helt klart svårare än svamparna men det räknade jag med. Gillar det dock, det är på ett sätt roligare att lägga bilder som inte är gjorda för att bli pussel. Men jag lär inte hinna klart innan lovet är slut. .
 

Bifogade filer

  • 17092770921923458495743247092043.jpg
    17092770921923458495743247092043.jpg
    414,4 KB · Visningar: 41
Håller på med detta just nu. Brain Tree är verkligen inte ett favoritmärke. Onödigt stora kartonger, och bitarna är av dålig kvalité jämför med priset (ca 280 kr). Jag har 3 till av märket, men överväger att sälja dom oöppnade för jag blir bara irriterad på den kassa kvalitén. Bitarna är skavda redan när man öppnar pusslet, detta är dock bättre mot förra, som såg ut som att det var lagt 5+ gånger än en gång... Det var så pass dålig kvalité på det första jag la från märket att jag inte kunde med att ta mer än 30 kr för det... Visa bifogad fil 140163
Tråkigt med dålig kvalité på bitarna och himla synd för motivet är ju fint.
 
Lite kul att jag inte riktigt var klar när jag tog bilden, använde lådan för att täcka utan att se att jag missade lite :P Nu väntar jag på pussel från Vinted så är lite pussellös. Borde ta itu med någon annan hobby som jag undviker när köksbordet är fullt i pussel men får pusselabstinens så snabbt :rofl:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 682
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Idag är det tre veckor sedan vi köpte greyhoundtiken som nu är 11 månader gammal. När vi köpte henne vägde hon 20,5 kg till sina 66 cm...
Svar
4
· Visningar
881
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp