Putsa tvärflöjt med tandkräm?

Pancakes

Trådstartare
Hittade min flöjt som legat undanlagd i närmare 10 år. Den behöver putsas upp en smula, men jag är för fattig för att kunna lägga ut massa pengar på det. Tandkräm funkar ju till smycken, kan det tänkas funka på flöjten med?

Sv: Putsa tvärflöjt med tandkräm?

Tandkräm har jag aldrig provat. Däremot brukar jag putsa upp min flöjt med "häxan" ett putsmedel för silver (tror) jag som finns på varenda mataffär.

Tror det var tio år sedan jag putsade med häxan första gången, och flöjten fungerar ännu, visserligen är den inte mycket använd sedan dess, men den verkar inte ha imploderat av medlet i alla fall...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 233
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
891
Senast: Raderad medlem 142658
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
359
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla... 7 8 9
Svar
174
· Visningar
7 644
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka