• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare jessica arvidsson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 399
J

jessica arvidsson

Någon som har avkommor efter Flyinges Qalle, och i så fall hur är deras gångarter och temperament. Väntar föl efter honom nästa år.

Sv: qalle

Jag väntar också på avkomma efter honom- valde honom när de sa att han gav kort rygg- mkt mer vet jag inte. Hoppar helt ok live men är ingen hushoppare heller.
Vilken åsna kan inte hoppa med Peter i sadlen liksom...

Verkar som du inte tycker att du valt rätt. Eller så fattade jag fel på siista meningen.

Jag väntar också på avkomma efter honom- valde honom när de sa att han gav kort rygg- mkt mer vet jag inte. Hoppar helt ok live men är ingen hushoppare heller.
Vilken åsna kan inte hoppa med Peter i sadlen liksom...

det var ju verkligen positivt tänk om fadern till ditt blivande föl!:rofl:

jag var och provred en jättefin 3årig vallack efter Qalle.
Världens hoppteknik!! Gångarterna var också fina, dock nystade just denna, men annars väldigt väldigt fin! Finns bilder på den om du är intresserad ;D

Qalle är ju som en gummiboll som hoppar kanon och dessutom har fina gångarter! Varför valde du honom om du inte alls tycker om honom? Bara för kort rygg? Isf finns det tusen andra hingstar.

Varken väntar eller har avkomma av Qalle, men Qalle kommer ju från början från Bollerup (där jag går gymnasium) så har hört o sett en del om hans avkommor. Vad jag generellt har sett så tycker inte jag att han har fått några vidare snygga avkommor, inte heller nån med superkapacitet. De flesta brukar väl bli ok fritidshästar som räcker till 1.20 kanske, men inte så mycket mer.

Med lite tur kanske du får den bästa Qalle-avkomman av dem alla som är en blivande gp-häst! :)

Varför skriver du att du valde honom pga att han hade kort rygg.
Sen får du självklart ha din åsikt, alla kan inte tycka samma. Tack ändå för informationen:)

Hehe- jag tror ni andra har missupfattat mig- jag tycker qalle är helt ok. Annars hade jag naturlitgvis inte valt honom...
Men hade jag haft ett supersto, jäättemycket pengar och allt perfekt så hade det nog blivit någor fryst...
Men inte vågar man det när man ska prova för första gången.
OM det nu kommer ut ett föl i vår blir det naturligtvis det finaste som har fötts;)

Jag har en helt fantastiskt stoföl e:Qalle. Otroliga gångarter och jättevacker. Jättebra huvud verkar det även som hon fått. Men det beror väl på vad man har för sto, mamman är über nätt, så det blir ingen traktor... en tendens aom jag annars tycker mig sett. Har bara lovord för Qalle, tror inte jag skulle kunna valt en bättre hingst för mitt sto!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Från och med nästa år inför Svenska Ridsportförbundet flera nya koncept gällande de svenska mästerskapen i hoppning. Det blir endast ett...
Svar
0
· Visningar
63
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu presenteras årets landslagstrupper i hoppning. Ett spännande EM väntar i Spanien till sommaren, där Sverige är de regerande mästarna...
Svar
0
· Visningar
76
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SWB Equestrian Weeks med SWBs 3-års championat i dressyr och hoppning går av stapeln på Flyinge Kungsgård mellan 25 september – 6...
Svar
0
· Visningar
156
·
Utrustning hej! är veredus pro jump ll bakskydd tillåtna i hoppning för storhäst på 8 år, och isf i vilka klasser? behöver hjälp att tolka tr😊🙈
Svar
2
· Visningar
398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka