Bukefalos 28 år!

Quark Xpress på USB-minne

Russis

Trådstartare
Om man jobbar med tidningsredigering i Quark och vill kunna spara ner materialet på USB-minne, hur stort bör minnet då vara?

Jag är totalt okunnig vad gäller USB-minne och hur stora projekt i Quark kan vara och så vidare, men går det att säga något rent generellt? Kan 2-4 GB räcka? Måste man ha 8 GB eller ännu mer?
 
Sv: Quark Xpress på USB-minne

Det beror ju på hur stora bilderna är och hur många sidor dokumentet är på. Stora heltäckande bakgrunder osv tar givetvis mer plats än bara textdokument i dagstidningsstil. Hur stort blir dokumentet när du sparar ner det? är det klart för print är det ju bättre att du exporterar det till en pdf-fil.

Jag jobbade på byrå tidigare, och då räckte en sticka på 4 gb långt
 
Sv: Quark Xpress på USB-minne

Tack för svar!

Jag har faktiskt ingen aning hur stora projekten kan tänkas vara. :o Har usel koll på sånt här, men ska iväg nu och redigera så jag ska se om jag hittar var det står hur stora projekten är.

Det handlar i alla fall om ett eller ett fåtal uppslag per gång som jag tänkt spara. Dagspressredigering så det är mycket text och inte så mycket bakgrunder.

En till dum fråga: Hur exporterar man dokumentet till en pdf-fil? :D
 
Sv: Quark Xpress på USB-minne

Ok, men då borde ett standardminne räcka. jag gjorde en katalog för ett makeupföretag för ett tag sedan, men stora bakgrundsbilder och då drog storleken iväg :D

Du borde kunna exportera det med adobe distiller, eller om det fanns ett val som pdf när du sparar det. Länge sen jag satt med quark nu, så jag minns inte riktigt :p
 
Sv: Quark Xpress på USB-minne

Jag är totalt okunnig vad gäller USB-minne och hur stora projekt i Quark kan vara och så vidare, men går det att säga något rent generellt? Kan 2-4 GB räcka? Måste man ha 8 GB eller ännu mer?
I Utforskaren/Explorer kan man se hur stora filer och mappar är :D
Ett USB-minne på 4 Gb kostar 229 kr på Clas Ohlson, det borde räcka.
 
Sv: Quark Xpress på USB-minne

Gud, detta med teknik och datorer är inte min grej. Jag hittar inget om hur stora filer och mappar är. Finns utforskaren i Mac-datorer? Jag är helt nybörjare på Mac och hittar ingenting.

Men det får bli ett sådant med 4 GB, den prissumman lät helt okej. En tjej som sparade ner sina filer (dock InDesign) hade 1 GB så köper jag ett på 4 så borde det ju vara hellungt.

Tack för hjälpen! :laugh:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 050
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 047
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 973
Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 330
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp