quite easy, snabba ryck

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare fnorr
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 460
F

fnorr

Vad vet ni om denna hingst.....ska se en avkomma idag. Har inte bott i landet på 20 år och vet inte ett skit om svenska hingstar. Jag gillar Jalisco som ju finns på faderns sida.

Den hästen vi ska se har Furidant som morfar, det låter som ngt från stenåldern, men jag kanske har fel.....

Jag tycker att all Erikssons hingstar blivit "landsplåga"......hundratals avkommor men är det nåt att ha funderar jag...hmmhmmm.

Sv: quite easy, snabba ryck

Jag skulle inte vilja ha en QE häst, är inte speciellt förtjust i QE själv + att jag aldrig sett nån avkomma (och många utav dom finns det) som gett mig en "WOW" upplevelse. Men smaken är som baken och det viktigaste är ju att INDIVIDEN passar dig, oavsett stam.

QE avkommor som jag har sett dem är fantastiska :love: med ett jättebra huvud, både gångarter och hopp. Snygga exteriört dessutom. Kanske inte någon WOW känsla, men helt klart värda en titt.

QE o Cardento är landsplågor, ja!
men de finns också en del bra hästar från dom.

o Furidant är stenåldern jupp.

Jag vill ha WOW, man måste bli vild och inte vilja ngt hellre än att sitta upp...............vi ska åka snart....återkommer med rapport

Tycker att de flesta QE ser fina ut, men verkar alla vara ganska lagom eller vad man ska säga, absolut inte tråkiga men inga som direkt sticker ut.
De flesta jag har hört om har dessutom varit väldigt bockiga :D

Jag tycker det finns många fina efter QE. Vill du se en del avkommors resultat kan du ju kolla resultat från Breeders och Falsterbo de senaste åren och kolla hur det gått för dem(har dess värre ingen vidare koll själv).

Sen är det faktiskt ingen hingst som bara, uteslutande lämnar snygga och duktiga föl. Fölen har ju en mamma också...

Jag har fått uppfattningen att "stenåldershingstarna" blir ganska bra tillsammas med QE.

Vi har en QE avkomma som är superduktig. De kan vara envisa som synden, men har du vunnit deras hjärta ställer de upp till 100 %. Vår gör det i allafall.

IJ2W1554.jpg

Har själv en QE avkomma. Hon är 4 i år å jätte trevlig.
Hon hoppar som fan å är jätte snäll i all hantering. Går fram överallt å är alltid jätte lung att hålla på med!
OCH har en sådan ridbarhet redan nu som 4-åring som jag sällan skådat. Å många med mig som sett henne håller med!
Det är ingen som tror på att hon "bara" är 4:ra.

QE som så många andra av Eriksson´s hästar har fått många olika avkommer.
Men de flesta efter QE är verkligen jätte trevliga att hålla på med. Å då har jag ridigt in å träffat en del......

Map, din ser jättefin ut! Helt rätt typ.

Sara B- Nej inte Jessikas.

Hur det gick.....den var för omodern i typen och kändes aningen seg.
Vi letar vidare.

QE ger ridbara hästar men frågan är hur mkt kapacite? Ofta ser de trevliga ut med en exteriör åt det korektare hållet.
Om man jämför med Cardento så har han betydligt fler avkommor som visat sin klass!

*kl*

Jag rider två QE-hästar för tillfället, en 6-årig fälttävlansvalack e. QE - xx (stoor!), och ett 8-årigt hoppsto e. QE - Eminent. Det de har gemensamt är ett fantastiskt temperament, supersnälla att hålla på med och en otrolig ridbarhet. Jag är faktiskt helt såld på båda två, har inte haft några QE-hästar tidigare. Hoppkapacitet har de båda två, stoet går 1,40 och valacken hade lika väl kunnat gå hoppning istället för ft.

När jag köper egen om några år tänker jag nog hålla ögonen öppna efter just QE-hästar, även om det såklart finns undantag.

Senast ändrad:

Jag tycker det finns många fina efter QE. Vill du se en del avkommors resultat kan du ju kolla resultat från Breeders och Falsterbo de senaste åren och kolla hur det gått för dem(har dess värre ingen vidare koll själv).

Maine, sto e. QE - Dammen, vann 5-årsfinalen i dressyr och Quite a miracle, sto e. QE - Irco Marco, kom 3a i 6-årsfinalen i dressyr i Falsterbo i år. Kul att de har börjat visa sig på marken också tycker jag! :)

Har en egen uppfödning efter QE, och när man tittar på henne så är det WOW. Och jag tycker att det finns många fina, men också många mindre fina. QE hästar är väldigt personliga och sociala. De Blir vad man gör dem till är min uppfattning.

Liknande trådar

Avel En kompis har lyckats få ett föl den 20/12 2008 som resultat av en tjuvbetäckning med en 2-årshingst, hingsten är svensk varmblodig...
Svar
4
· Visningar
976
Senast: rebus
·
W
Avel Någon avelskunnig som kan tipsa mig om bra hingstval till ett Quite Easy sto? Hopphingst....:) Hon hade 9:a på typ som föl (klass 1)... 2
Svar
22
· Visningar
4 382
Senast: Witzippa
·
Hoppning Jag kanske betäcker stoet i år trots allt, och nu är jag tacksam för lite åsikter och tips. Fakta om stoet: 1,74 cm i mkh. Rejäl... 2
Svar
31
· Visningar
2 690
Senast: Fiorano
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill... 12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 901
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka