F

Fozzie

Vilka sorters/typ av rått kött kan man ge katten mer än kycklingvingar?
Fungerar det med "lite vad som helst" eller ska det helst vara något särskilt?
 
Sv: Rå föda

Alla sorters kött som jag kan komma på går bra att ge katten. Det bästa är råa köttiga ben eller lite större bitar kött. Kycklinghjärta går utmärkt. Så länge du håller dig under 10% av matintaget så behöver du inte balansera maten, sen måste du börja räkna.
 
Sv: Rå föda

Allt möjligt går bra, men lever ska du vara lite försiktig med eftersom det innehåller mycket A-vitamin. Ge inte lever oftare än en gång i veckan om katten huvudsakligen äter ett kommersiellt helfoder.
 
Sv: Rå föda

Tack för era svar :) Har nyss skaffat katt och jag försöker lära mig så mycket som möjligt ang rätt utfodring.
För tillfället får han Mjau men jag tänkte ge kött/ben upptill, har förstått att det även ska vara bra för tänderna.
 
Sv: Rå föda

Jag passar på att fråga Sol, hoppas det är ok :)

Dessa 10% obalanserad barf, under hur lång period ska man räkna? 1 dag, 1vecka?
 
Sv: Rå föda

Använd sunt förnuft. Jag är helt övertygad om att katter mår bra även fast de bara käkar kycklingben en hel vecka i sträck så man får se lite till vad det är man stoppar i dem och kattens ålder (kattungar är känsligare för obalanserad kost).

Ger man bara kött har man det mest akuta problemet med en obalans i Ca/P-kvoten, något man kommer undan om man ger köttben.
 
Sv: Rå föda

Vad skönt att höra!

Då kan de små få äta upp de 24 kg Bravo-Ox jag har i frysen utan att jag måste balansera varje dag. :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
704
Senast: Sassy
·
Katthälsa Någon som behandlat sin katt med Atopica kapslar? Vi har nämligen lite problem.. Katt behöver det pga pancreatit och enterit. Stått på...
Svar
7
· Visningar
529
Senast: Sol
·
Katthälsa Malla blir 15 år och börjar tappa i vikt. Hon är frisk i övrigt. Hon äter mjau torrfoder men jag tänker att jag behöver ge henne något...
2
Svar
27
· Visningar
2 053
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 016
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp