Räcker 1 gång/månad.

attempt

Trådstartare
Hur ofta tränar ni för instruktör?
Jag ska börja träna för en som bor ca 6 mil fårn mig.
Tycker ni att det räcker med 1 gång/månad?

Sv: Räcker 1 gång/månad.

Jag tränar 2 gånger i månaden och jag tycker det räcker alldeles utmärkt!

Jag tränar varannan vecka eller ibland blir det 1 gång i månaden och det går bra det med. Man får ju se till att rida själv ordentligt mellan gångerna så hästen inte bara går och "lallar" emellan.

Precis. Det gör ju ingen nytta om man tränar, och sen åker hem och inte gör et skit. :)

Jag rider lektion en gång i månaden, av ekonomiska skäl, och det funkar. Egentligen skulle jag behöva rida lektion var tredje vecka eller oftare, men sen är jag ju rätt kass på att rida också... Det går säkert bra för dig :)

Haha, jag är ingen världsstjärna jag heller. Alla har vi våra brister.
Jag ska träna en gång i månaden av både ekonomiska skäl och för att vi bara kan ha transporten då.

Har ingen transport för tillfället så det är ett tar sedan jag red för instruktör :angel: men 1-2 ggr/månad tycker jag räcker bra!

Jag rider varannan vecka för instruktör. Alltså 2 ggr/månaden. Tycker att det räcker alldelles utmärkt! :rofl:

det beror helt på vilken nivå man är på samt vilken nivå man vill uppnå..
har man en vän med öga för "bra ridning" kan man ju alltid utnyttja den resursen:idea:

Jag rider 2-4 ggr per månad för tränare, lite beroende på om vi lyckas vara lediga samtidigt. :D

De ttycker jag är alldeles utmärkt. Däremellan rider jag oftast ut i skogen och jobbar honom där, vilket enligt mig och min tränare ger resultat, eftersom hon alltid tycker att vi jobbat bra mellan träningarna.. :)

Det beror HELT på dig och hur rutinerad du är och hur du kan applicera träningen på dig själv i det arbete du gör när du INTE rider för tränare däremellan!

det är ju det som påverkar hur du tar till dig och utvecklas av träningen, dvs din förmåga att sedan ta till dig träningen då du sitter själv - och utvecklas de pass du sitter själv, tills nästa gång för tränare.

Jag tränar just nu varannan vecka. Skulle helst vilja träna varje vecka (gjorde de förut men har bytt stall och tränare).

Precis, min tränare säger ju att det syns när jag säger att vi övat på något som hon sade gången innan, så alltså måste jag ju klara av att rida ganska bra på egen hand. Därför räcker det för mig med max varannan vecka på den häst jag tränar nu.

Liknande trådar

Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 747
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 328
Senast: Nota
·
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 497
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka