Råd med hingst val..

M

maneger

Till våren har jag ev tänkt att betäcka mitt sto, Hannoveranare med lång stam bakom sig med både hopp och dressyr. Hon är ganska lång i kroppen och maffig utan att vara det minsta tung. Hon har mkh 163cm.
"problemet" för mig är att jag inte vill om det är möjligt att få en avkomma som är över 168 i mkh. (jag har korta ben :crazy:) Dessutom har jag en del till önskemål, som antagligen inte är möjligt att lösa till fullo, men ni kanske kan ge mig några/ något hingstnamn som ni tycker kanske skulle passa. :idea:
Jag vill ha en hingst på henne som har bra/mkt bra både hopp och gångarter. Gärna inte över 168 cm/mkh och bra psyke, tja när vi ändå är på gång gärna svart/mörkbrun... :)

Några tips :confused: :confused:
 
Artist och Nostradamus är bara 1,61 men är ändå framgångsrika i hoppning :)

Vet inget om deras avkommor dock :(
 
Tack.. :bow:

Nämn gärna om ni vet hemsidorna till de hingstar som ni föreslår, så att jag kan ta en närmare till :idea:

mera förslag mottages gladeligen :D :D
 
Acacio

Jättefin som inte verkar ge överdrivet stort. *Mycket* bra stam. Både hopp och gångartshästar på treårstester har kommit fram.
 
Flyinges hemsida är ett ex, sedan finns det ju Tullstorps
Jag tycker att Martinis avkommer ger rätt små men endå BRA hästar, vi har en med jasper-Martinin han är runt 152 och har en enorm kapacitet både i hoppning och framförallt i dressyr!!!Han är då fux,men Jag har sett många Martini avkommor och dess avkommor,som är mörka.

Sedan vet jag en på flyinge,kommer ej ihåg vad den heter,det va en svart,hm ska kolla upp det.. vänta ngr minuter! ska kolla upp hingsten åt dig!!
;)
 
Vi har : Rotspon som är 169-svart (Flyinge)jag hittar inte den hingsten jag tänkte på till dig där.. ska kolla på en annan sida.. hm hm... :idea:
 
Cortez är nått man ska tipsa om oxå.. mycket trevliga föl ger han! undrar om de har nån sperma kvar efter honom?? :confused:kolla
sida: www.askostuteri.nu
;)
 
Tack så mycket för allhjälp!! :bow: :bow:

Skall nu sätta mig och läsa igenom alla era förslag.... :D

Om någon mer kommer på något såå ja säg bara till :banana:

Maneger :bump:
 
Förresten omdu vill ha en liten hingst,så ta en ridponny hingst! med fullblod/halvblod i sig? om du vill ha chans att få en liten häst.
Fast när jag gick på gymnasiet så läste vi just om uppfödning osv,då är det endå 50 % chans att fölet får sin mors storlek... men kanske fadersn smäcker het.. man kan ju alltid hoppas på det bästa ;)
Som sagt det finns ridponny hingstar.. ska kolla upp en bra sida åt dig oxå ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 363
Senast: Hedinn
·
Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 374
Senast: sorbifolia
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: Fiorano
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 885

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp