J
Josse58
hejsan alla glada bukepersoner
skulle vilja ha lite råd och tips från er.. nu är det såhär att jag velat ha häst i flera år, men inte haft kunskapen tyckte jag, men efter att ha tagit hand om flera privathästar, vatt medryttare osv, så har kunskapen växt(det hjälper verkligen att vara medryttare osv), och jag har nu vatt inne ett tag på att skaffa häat, för det vill jag verkligen.. har i planer att skaffa en pålle till hösten, och har pratat me familjen(bara jag som är hästintresserad) de ber mig att tänka ordentligt, eftersom det tar både tid och kostnader (är jag medveten om) men jag är beredd att prioritera min tid, och lägga mianpengar på det.. men nu är jag lite osäker, om jag ska skaffa en foderhäst, eller köpa en egen pålle ? vad tycker ni ? finns ju risk att jag typ när jag gått ut gymnasiet stöter på några problem som gör att jag inte kan ha häst längre, sådant man inte vet nu men ändå... hur har ni hästägare gjort när ni tagit beslutet att skaffa häst ? man får ju ge upp en del,men är man beredd på det så.. innebär att man inte kan åka iväg när man vill (ifall man inte har en snäll medryttare, bekanta som är hästmänniskor osv) .. jag får in ca 4500 i m¨naden, och ska även börja helgjobba till hösten, vilket innebär att jag får in ca 2000 till... så nälla, vad tycker ni ?
vet att det bara är jag som kan bestämma det själv, men gärna lite råd och tankar från er skulle vara snällt
vet att det bara är jag som kan bestämma det själv, men gärna lite råd och tankar från er skulle vara snällt