C
CoraO
Min sommarponny har ett (enligt mig) ganska otäckt sår mellan bakbenen, precis bakom skapet
den är öppet och lite "köttigt" och jag läste i en hästbok att det kan vara ett s.k. sommarsår, när hästen kliar huvudet och ögonen på frambenen, vilken han gör hela tiden nästan
det varar mkt och det är mkt flugor kring. Jag baddar det med mild tvål och vatten varje morgon o kväll. Jag skulle vilja täcka över det för flugornas skull men det är ju lite svårt. Kan jag ta vanligt plåster? Stallägaren är veterinär och hon har kollat på såret och sagt att det inte är nån fara om det inte svullnar upp. Finns det nåt mer jag kan göra?
Sen så har han ett annat sår precis ovanför hasen, som ser ut som hästtänder ungefär. Det är svullet men blöder eller varar inte. Ska jag göra nåt åt det?
Och så har han flera små ställen på kroppen där han har som "myggbett", eller hudskorpor (vet inte hur jag ska förklara) som pyttesmå bölder typ. Pälsen är borta på dom ställena. Ska jag oroa mig?
Tacksam för svar
Sen så har han ett annat sår precis ovanför hasen, som ser ut som hästtänder ungefär. Det är svullet men blöder eller varar inte. Ska jag göra nåt åt det?
Och så har han flera små ställen på kroppen där han har som "myggbett", eller hudskorpor (vet inte hur jag ska förklara) som pyttesmå bölder typ. Pälsen är borta på dom ställena. Ska jag oroa mig?
Tacksam för svar