Bukefalos 28 år!

Sår på huvud

Tagliabue

Trådstartare
Min kuse fick ett sår på sidan av kinden för några veckor sedan, trodde först det var skav av grimman eller flughuvan men insåg att de inte ens sitter i närheten av att kunna skava osv.

Så jag har nu kommit fram till att det måste vara något slags bett från ett odjur, typ en broms eller nåt. Det såg att läka fint först, men när skorpan lossnade insåg jag att det var varigt under, har smetat på allt möjligt men ingenting stannar kvar iom att han kliar sig mot såret då flugorna inte kan ge fan i att äta där osv.

Just nur är det ca lika stort som en 50 öring och två små hål in i "köttet" där det är lite varigt, det ser inte ut att vara svullet lr så. Jag kan ju inte linda med något runt hela nosen på honom, men jag måste ha något över som skyddar från flugorna, frågan är VAD?
 

Liknande trådar

C
Hästvård Min sommarponny har ett (enligt mig) ganska otäckt sår mellan bakbenen, precis bakom skapet :crazy: den är öppet och lite "köttigt" och...
Svar
14
· Visningar
1 569
Senast: Murat
·
A
Hästvård Ponnyn jag rider fick ett ganska djupt sår på ena bakbenet ovanför karleden på skenbenet för 10 dagar sen ungefär. Hon har inte känts...
Svar
14
· Visningar
3 305
Senast: TantEster
·
Hästvård Nu börjar jag bli irriterad på ett sår Novan har (på ryggen). För 1,5 -2 veckor sedan så var jag på träning i två dagar (torsdag-...
2
Svar
23
· Visningar
3 037
Senast: Harald
·
D
Hästvård Min pålla hade jämntjockt ben i onsdags eftermiddag, ringde vet, hon sa "ut och gå", eftersom jag ej hittade ngt sår. Ej halt, ingen...
Svar
5
· Visningar
2 003
Senast: daysi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp