Rädd häst

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare clint
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 804
C

clint

HJÄLP!! Vad gör man med en häst som är rädd för elstängslet? I vintras sprang och kasade vår häst ut genom stängslet och har varit rädd sen dess. Nu galopperar hon sig trött när vi lämnar henne i hagen. Hon gör samma sak när det kör en bil förbi eller bara vi drar i hästtransporten. Hon är alltså en nervös häst Fullblod/halvblod. Men när vi går med henne eller rider henne är hon inte rädd för någonting. Hon är väldigt fäst vid "husse".

Vår valack blev rädd för grinden då den en kväll hade ramlat på marken och han fick en stöt då han trampade på den. Sedan vågade han vare sig gå in eller ut ur hagen utan att vi tog loss halva staketet så han kunde rusa in eller ut. Plus att han inte vågade stå nära staketet när det var matdags.

Vi har stängt av strömmen! Än så länge har ingen försökt ta sig ut och vi slår på om vi är hemifrån båda två. Det tog en vecka, men nu är han helt lugn.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Har en unghäst som jag promenerat en del med (då han inte är tillräckligt gammal för ridning än). I våras gick det väldigt bra och...
Svar
3
· Visningar
1 401
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 864
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag... 2 3
Svar
44
· Visningar
7 031
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år... 2
Svar
37
· Visningar
5 404
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka