Radiotjänst har skickat räkning

Gimlan

Trådstartare
Jag har fått en räkning från Radiotjänst. Jag har ingen tv. Ingen bor i lägenheten just nu eftersom den renoveras. Vad ska jag göra med räkningen? (Känner mig galet uppgiven.)
 
I torsdags kväll fick min dotter samtal på mobilen från en mycket otrevlig människa som trots att dottern tydligt och klart sa "nej, jag har ingen tv, nej vi har ingen tv i hushållet" (jag stod bredvid och hörde) - så säger människan "då registrerar jag dig på ett tv-innehav från idag och räkning skickas snarast" och sen la han på luren. Min dotter stod bara och gapade.
I fredags ringde hon upp radiotjänst, och jodå, det var anmält tv-innehav men de kunde absolut inte makulera på något sätt, räkning är på väg ut och först då kan hon överklaga och "information om hur överklaga finns på hemsidan"..
Jävla idioter säger jag. Jag är så kokande arg. Jag har under alla år jag haft tv betalat licens, när jag skrotade den trodde de inte på mig och jag har för mig att jag beskrev på centimetern när exakt i vilken container tv:n låg i på returpunkten och att jag hotade med tv-team och janne josefsson och virala facbookinlägg med bilder på mailkonversationen innan de rev mitt "innehav". Nu ska vi behöva kriga igen för att ett miffo till telemarketingförsäljare antar jag tagit till desperata metoder för att uppnå någon jevla kvot eller nåt. Upprörd, jag? Ja.
 
I torsdags kväll fick min dotter samtal på mobilen från en mycket otrevlig människa som trots att dottern tydligt och klart sa "nej, jag har ingen tv, nej vi har ingen tv i hushållet" (jag stod bredvid och hörde) - så säger människan "då registrerar jag dig på ett tv-innehav från idag och räkning skickas snarast" och sen la han på luren. Min dotter stod bara och gapade.
I fredags ringde hon upp radiotjänst, och jodå, det var anmält tv-innehav men de kunde absolut inte makulera på något sätt, räkning är på väg ut och först då kan hon överklaga och "information om hur överklaga finns på hemsidan"..
Jävla idioter säger jag. Jag är så kokande arg. Jag har under alla år jag haft tv betalat licens, när jag skrotade den trodde de inte på mig och jag har för mig att jag beskrev på centimetern när exakt i vilken container tv:n låg i på returpunkten och att jag hotade med tv-team och janne josefsson och virala facbookinlägg med bilder på mailkonversationen innan de rev mitt "innehav". Nu ska vi behöva kriga igen för att ett miffo till telemarketingförsäljare antar jag tagit till desperata metoder för att uppnå någon jevla kvot eller nåt. Upprörd, jag? Ja.
Den har jag också varit med om...
 
Har fyllt i ett formulär om omprövning, men där hävdas det att jag måste betala tills de är klara. Hut bestrider man fakturan?

I normala fall: skriv bestrides över fakturan, fotografera, skicka in till företaget tillsammans med ett brev om varför du bestrider den.
I det här fallet är det svårare eftersom Radiotjänst som helhet är mentalt efterblivna. Jag hade först och främst ringt och pratat med dem direkt imorgon och hört hur de vill lösa problemet. Lägg fram det som att det är deras problem att lösa eftersom du inte har anmält något TV-innehav och således inte vill ligga ute med pengarna.
 
I normala fall: skriv bestrides över fakturan, fotografera, skicka in till företaget tillsammans med ett brev om varför du bestrider den.
I det här fallet är det svårare eftersom Radiotjänst som helhet är mentalt efterblivna. Jag hade först och främst ringt och pratat med dem direkt imorgon och hört hur de vill lösa problemet. Lägg fram det som att det är deras problem att lösa eftersom du inte har anmält något TV-innehav och således inte vill ligga ute med pengarna.
Radiotjänst är så sjukt provocerande!
 
När jag fyllde 18 fick jag en, fast jag fortfarande bodde hemma hos föräldrarna (och dom betalade redan). Så oerhört korkat, på samma adress? Jag sket bara i att betala, hände inget mer. Jag kanske bara hade tur, eller att de själva upptäckte sitt misstag, så kanske inget att rekommendera.
 
Radiotjänst är ett elände.

De sänder räkningar till mina elever. Eleverna går på etableringsersättning - 6-7 papp i månaden - så att de skulle ha råd att ha en TV är inte speciellt sannolikt. Det blir lättförtjänta pengar för radiotjänst eftesom de flesta av mina kan för dålig svenska för att kunna bestrida och betalar de inte hamnar de hos inkasso.

Jag har hjäpt minst ett dussintal att betrida fakturorna. RT hävdar nämligen att botadsbolaget delat ut TV-boxar till alla lägenheter. Vilket inte är sant.
 
Håller de fortfarande på och smyger runt och tittar in genom folks fönster? Det var snack om det för några år sedan att de hade personal som åkte runt och knackade dörr hemma hos folk, och när man öppnade så försökte personerna titta in i huset/lägenheten för att se om de kunde se någon TV. Om ingen öppnade försökte de titta in genom fönstren istället (om det var hus eller bv-lägenhet).
 
Radiotjänst är ett elände.

De sänder räkningar till mina elever. Eleverna går på etableringsersättning - 6-7 papp i månaden - så att de skulle ha råd att ha en TV är inte speciellt sannolikt. Det blir lättförtjänta pengar för radiotjänst eftesom de flesta av mina kan för dålig svenska för att kunna bestrida och betalar de inte hamnar de hos inkasso.

Jag har hjäpt minst ett dussintal att betrida fakturorna. RT hävdar nämligen att botadsbolaget delat ut TV-boxar till alla lägenheter. Vilket inte är sant.

Men fy fan vad vidrigt.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
8 026
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 840
Senast: Fazeem
·
Juridik & Ekonomi Tog tag i att rensa ur ett köksskåp där en hel hylla är fylld med sparade gamla betalda räkningar, tråkiga/ev känsliga papper från ett...
Svar
11
· Visningar
1 674
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Min lap top börja bli gammal och sliten och börjar ha lite åsikter om vad jag ber den om. Jag kan dock inte leva utan dator, men har...
2
Svar
35
· Visningar
1 299
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp