Radital Liniment

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Binsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 911
B

Binsan

hur gör ni när ni applicerar på liniment? särskilt raditals liniment som är så vattnigt...:crazy:

jag brukar ta lite i handen o massera in men tycker det är rätt opraktiskt när man ska göra det på flera hästar eller under en längre tid då det antingen tenderar att rinna genom fingrarna ibland eller så få man gå runt med liniment effekten själv i händerna de närmsta timmarna...:)

de så kallade linimentborstarna, hur ska de användas? jag tycker de verkar var små sopborstar o inte särskilt sköna att ha på benen...

tips???:)

Sv: Radital Liniment

Sätt på en spruta på flaskan och spruta på det och sen masserar du in det om det behövs.
Se till att inte hålla flaskan för långt bort från hästen bara för då kommer det liniment överallt och det luktar inte så gott...;)

Jag häller över linimentet i en vanlig spray-flaska, en sån som ordentliga mäniskor sprayar sina krukväxter med.

//Kviga

Linimentbortarna är inte större än vanliga tandborstar dock mkt hårdare... Fungerar säkert lika bra med tandborste.
Fast lnimentborstarna är nog anpassade för de liniment som blistrar- det är ju inte något jag skulle vilja ha på händerna... Iofs skulle jag inte vilja ha det på hästens ben heller...

sprayflaskor är inget hon uppskattar...:angel:

jobbigt nog att försöka få på pälsglans...:crazy:

När vi hade radital hade vi i sprayflaska. Tyckte det var skittråkigt att hålla på med. Nu har vi något annat liniment, som är som en kräm. Blått är det. Kommer inte ihåg vad det heter nu. Det är mycket smidigare i alla fall, funkar prima påbåde mig och hästen! :)

Jag skrev iofs inget om sprayflaskor.... Min tycker det är ok men jag köper hellre ett liniment i geleforn...
Använder Raditals Kylgele och Arnika Gel för att värma...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 165
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 036
Senast: Grazing
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 846
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka