Rädd för att bli Bedragen som Småbarnsmamma

Jag tycker det är svårt för att din sambo blir bedömd av din upplevelse av det hela. Han kanske inte alls ser sig om efter andra för att han inte får sex på länge, men din osäkerhet gör att du tror det. Det är därför jag undrar vad som grundar sig i verkligheten och vad du inbillar dig/är orolig för.
Är all oro helt obefogad skulle jag tro att du får mer ut av att själv gå i terapi för att jobba med din självkänsla och din oro. Varför känner du så? Vad får dig att tycka dig se att han tittar efter andra när han inte får sex?
Kanske är han också väldigt osäker och därför behöver bekräftelse. Då blir det en ond cirkel där båda går runt och tror att den andra ska sluta älska.

Att vara sexuellt "undernärd" är förstås jobbigt. Men de flesta lever med det också. Annars skulle väldig, väldigt många fler män och kvinnor vara otrogna.
Nej där har du rätt, jag vet inte till 100 att han skulle vara otrogen, absolut inte utan har bara beskrivit min rädsla eftersom han själv även säger till mig att han behöver allt det där, och då att han tycker att jag inte visar tillräckligt med "kärlek" till honom på alla visen jag beskrivit. Och han blir en helt annan person om jag inte ger honom allt det där jag har beskrivit, så säger inte att han Kommer att vara otrogen utan jag har en stor rädsla till det.

jag älskar min sambo och vill både för barnens och min skull att vi ska få allt att funka och jag gör allt ja känner att jag behöver göra för att han ska må bra i vårt förhållande.

Och jag vet att han söker bekräftelse från annat håll om han inte som han ser det inte får det av mig, det visar han tydligt men då menar jag ju inte att han är otrogen! Vet inte riktit hur jag ska förklara allt så det inte ser ut som jag bara försöker få honom att se dålig ut, för det är han inte!

rädslan att inte räcka till och kunna hålla ihop min familj så fick mig att skriva det här inlägget, och som jag skrivit förut, Jisses ja, jag har jättedålig självkänsla i det här och om han inte vill gå i parterapi så kommer jag att gå i terapi själv!
 
Nej där har du rätt, jag vet inte till 100 att han skulle vara otrogen, absolut inte utan har bara beskrivit min rädsla eftersom han själv även säger till mig att han behöver allt det där, och då att han tycker att jag inte visar tillräckligt med "kärlek" till honom på alla visen jag beskrivit. Och han blir en helt annan person om jag inte ger honom allt det där jag har beskrivit, så säger inte att han Kommer att vara otrogen utan jag har en stor rädsla till det.

jag älskar min sambo och vill både för barnens och min skull att vi ska få allt att funka och jag gör allt ja känner att jag behöver göra för att han ska må bra i vårt förhållande.

Och jag vet att han söker bekräftelse från annat håll om han inte som han ser det inte får det av mig, det visar han tydligt men då menar jag ju inte att han är otrogen! Vet inte riktit hur jag ska förklara allt så det inte ser ut som jag bara försöker få honom att se dålig ut, för det är han inte!

rädslan att inte räcka till och kunna hålla ihop min familj så fick mig att skriva det här inlägget, och som jag skrivit förut, Jisses ja, jag har jättedålig självkänsla i det här och om han inte vill gå i parterapi så kommer jag att gå i terapi själv!

När du skriver "hålla ihop min familj" menar du väl egentligen "hålla kvar min man"? För barnen lär ju inte flytta på eget bevåg. Jag tänker att det går ju ändå inte att hålla kvar en vuxen - antingen vill han bort, och då kan du inte hålla fast honom. Eller så vill han stanna, och då behöver du inte hålla kvar honom, då stannar han av sig själv. Oavsett så är det hans val, inte ditt ansvar.
 
Några reflektioner:

Man är inte en sexdocka åt sin partner. Lusten går upp och ned oavsett om man har barn eller ej. Att börja tjata till sig sex är enormt avtändande.

Att tjura och dra sig undan när man tycker att man fått för lite bekräftelse och uppskattning är barnsligt, väx upp! Samma sak där, det kvittar om det finns barn med i bilden.

Parterapi är nog en väldigt bra idé.
 
Det som slår mig är att du verkar ta väldigt mycket ansvar för att han ska må bra.
Du skriver om han, barnen, hästarna. Du då?
Vem tänker på dig?
Du verkar vara en väldigt omtänksam och empatisk person som sätter alla andra före dig själv.
Det är otroligt fina egenskaper men tyvärr innebär det också att man har tendens att köra över sig själv, vilket jag tycker det verkar som litegrann.

Han har ett stort bekräftelsebehov säger du.
Det kan vara så men jag tycker faktiskt inte att det är ditt ansvar. Inte så mycket som du verkar ta på dig i alla fall.
Han bör jobba på sin självbild tycker jag. Det är ju enkelt att säga och jag vet att det inte är så enkelt, men som det verkar nu så är DU den enda som jobbar på att fylla på hans bekräftelsebehov som för övrigt verkar vara i behov av ständig påfyllning.

Tror du han funderar lika mycket på vad du behöver och vill?
Anpassar han sig efter dina behov?

Sen verkar du problematisera dig själv genom att skriva att du har dålig självkänsla eftersom du tror att han ska söka sig till andra kvinnor om du inte "går med" på sex.
Jag kan faktiskt inte se att det är dig det skulle vara fel på eller att du behöver terapi.
Däremot verkar han behöva det.
Om man ständigt och jämt som vuxen måste bekräftas annars blir man sur/otrogen/ledsen/osäker så tycker jag att det är ett problem. Hans problem, som du uppenbarligen har tagit på dig ansvaret för.

Sen skriver du att du går med på sex för "husfridens skull," typ.
Det du beskriver är inte en rimlig situation, tycker jag!
Det är det bästa sättet att ta död på allt vad sexlust heter genom att ställa upp på hot och tjatsex.

Det är lätt att bli cynisk när man läser alla dessa trådar om män.
Allt från män som inte orkar plocka upp dammsugarn till män som misshandlar och våldtar.
Tyvärr så påverkar det mitt svar lite.
Jag menar inte att din man är en ond människa, för det tror jag inte.
Men, jag tycker han verkar omogen och ego och det är alldeles tillräckligt för att inte vara ok i mina ögon. Det du beskriver är i mina ögon inte ok.

Ta hand om dig själv!
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 093
Senast: Whoever
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 249
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089
  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 290
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp