Rågkross till kanin

N

ninni_

Hittade en förpackning med detta i skafferiet... såg ut som pepparkornen man får på McD, men jag smakade och rörde glatt ner en msk tillsammans med 1 msk kruska kli, 1 msk fibrex, hällde allt i en sil, blötte och pressade ur vattnet. Kaninerna tyckte om det, men ska råget kanske svälla mer i blöt? Nu fuktade jag det bara, det såg lite hårdsmält ut. Nån so vet?? Empty?? :D
 
Inte vad jag vet. Tycker inte det verkar så iaf. Det är väl helt enkelt krossad råg vad jag har förstått och råg brukar väl inte blötläggas..? :confused: Jag blötlägger iaf inte.
 
Jo, men det verkade ganska hårdsmält... med tanke på att man blötlägger diverse andra tillskottsfoder funderade jag på det i detta fallet med. :confused:
 
:cool: hehe...
hur är det med näringssammansättningen då?? Inte för mycket av något som endast ska ges sparsamt?? Som tex kli är det mycket fosfor i el dylikt...
 
:cool: hehe...
hur är det med näringssammansättningen då?? Inte för mycket av något som endast ska ges sparsamt?? Som tex kli är det mycket fosfor i el dylikt...
 
Ingen aning hur det är för kaniner tyvärr och har inte kollat innehållet ännu. Hade tänkt kolla idag men åkte hem och glömde rågkrossen :crazy: Måste nämnligen kolla över hur mycket proteiner de får egentligen, misstänker att Reno kan ha foderallergi :crazy:
 
blötlögga foder brukar man bara göra för sånt som sväller, som t.ex. kli, betfor och korn, för det inte ska svälla upp i magen å djuret blir dåligt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp