G Ganti Trådstartare 28 Jun 2012 #1 Shit ja känner mig lite som en idiot som frågar ang detta. Men jag har köpt ett rakt bett som är böjd lite som en banan... Min undran är om den svängda delen ska sitta neråt eller uppåt i hästens mun??
Shit ja känner mig lite som en idiot som frågar ang detta. Men jag har köpt ett rakt bett som är böjd lite som en banan... Min undran är om den svängda delen ska sitta neråt eller uppåt i hästens mun??
M Morotsman 28 Jun 2012 #2 Sv: rakt bett, vilket håll?? känn inte så, bättre att fråga än göra fel! svängen ska vara neråt, dvs när bettet sitter fast i tränset ska bettet böja sig ner mot golvet.
Sv: rakt bett, vilket håll?? känn inte så, bättre att fråga än göra fel! svängen ska vara neråt, dvs när bettet sitter fast i tränset ska bettet böja sig ner mot golvet.
P Ponnyryttaren_ 28 Jun 2012 #3 Sv: rakt bett, vilket håll?? Bara jämför med ett träns som har ett ledat bett så ser du ju hur det hänger (hur bågen ser ut).
Sv: rakt bett, vilket håll?? Bara jämför med ett träns som har ett ledat bett så ser du ju hur det hänger (hur bågen ser ut).
Buck 28 Jun 2012 #4 Sv: rakt bett, vilket håll?? det ska vara en glad mun precis som med ledade så ska det vara en så glad mun som möjligt när bettet hänger i tränset.
Sv: rakt bett, vilket håll?? det ska vara en glad mun precis som med ledade så ska det vara en så glad mun som möjligt när bettet hänger i tränset.