Rakt gummibett från horze?

drekaflúga

Trådstartare
Jag fick precis mitt paket från horze med massa prylar och bara för kul beställde jag ett rakt gummibett som var på rea för 39kr.

Idag när jag fick det insåg jag att det VERKLIGEN var ett gummibett, dvs att det var ingen stålkärna och man kunde böja det som ett U. :eek:

Nu kommer jag inte använda det pga av att jag ville ha ett rakt bettgummibett och inte ett spagettibett :Dmen min fråga är nu:

Hur är det att rida på detta och hur inverkar det på hästen? milt eller skarpt?

Sv: Rakt gummibett från horze?

Jag har ett sånt bett ;) Red min förra häst mycket på de då han var väldigt känslig i munnen och hade svårt att ta stöd. Jag tycker att det var ett väldigt bra bett, särskilt för hästar som har lärt sig ''klicka av'' i nacken när man tar dom i munnen. Han gillade de och jag tycker att de funkade riktigt bra. Min nya häst har en tendens att ta bettet lite för mycket ibland därför har jag inte ridit särskilt mycket på de. :) Men jag tycker du ska prova att rida med det då de kan vara jätte spännande att se hur hästar reagerar på olika bett ;)

Gaaaaaamal tråd ;)

Har alltid fått uppfattningen att gummibett är grymt tjocka och har ibland svårt att förstå hur hästen ens kan stänga munnen o.O
Men kanske bara är jag.

Gaaaaaamal tråd ;)

Har alltid fått uppfattningen att gummibett är grymt tjocka och har ibland svårt att förstå hur hästen ens kan stänga munnen o.O
Men kanske bara är jag.

Oj... :P Glömde checka datumet;)

Liknande trådar

Hästvård Tillbringade hela dagen på Ultuna igår med kompisens äldre islandsvalack som blivit mycket dålig, skulle vara kul att höra era tankar... 2 3
Svar
47
· Visningar
5 635
Senast: skuggi
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 642
Senast: MulleMonster
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 729
Senast: Spirax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka