Rakt gummibett med parerstänger...?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mazarein
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 502
M

mazarein

Kollade på lite bett igår på nätet. Får inte tävla på bettlöst, så jag måste hitta ett bett som hästen trivs med. Hittade igår ett rakt gummibett med parerstänger. Skulle vara intressant att testa! men självklart så har jag glömt bort var jag hittat det...:crazy: Någon som vet var ett dylikt finns?

Sv: Rakt gummibett med parerstänger...?

det finns raka happy mouth bett på lillhästen, eller är det helt i metall du vill ha?

Okej, kan kolla där då! Men Är de med parerstänger? Tack!

YES! hittade det! glada hästen var det jue...
2510-5816_1.jpg

Någon som rider på ett dylikt? Hur funkar det på din häst isfll? Nån som vet nått om det?

Är det ponny el häst du tävlar? För tävlar du stor häst får du ju ha hackamore....? Men du kanske tävlar ponny?

Jag tävlar islandshäst. I öppna klasser så får jag ju tävla med bettlöst, men nu i helgen kom jag med i laget till lagSM och där får jag ej tävla på bettlöst. Så jag tänkte börja nu med att träna bett igen...Får se hur det går!

Grattis!

I hoppning brukar det ju va så att ju högre upp i klasserna man kommer ju mer blir tillåtet... Är det tvärt om med islandshästar eller?

Jaha! :idea: Det förklarar ju saken! :D

tack så mycket! Jo, så är det när man tävlar islandshäst också. Men det är speciella regler för lagSM.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 530
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 059
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka