Bukefalos 28 år!

Rally för pojkarna! Mögel...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min man och hans son drog på rally i morse och ja åkte med vovven till stallet. :)
Fyllde på vatten öppnade fönstret i boxen och lämnade stall dörren öppen.
Tycker att man ska vädra så mycket som möjligt. Hästar behöver frisk luft! Som tur är håller vårt stall med om det, även om chiefen och jag vädrar lite väl ibland... :angel::angel:
I förra stallet blev taket bara svartare och svartare för varje vecka som vi stod där. Det var därför jag flyttade därifrån så snabbt och betalade dubbla hyror. Inge vidare när en fyraåring börjar hosta och är jättedålig i magen.
Det värsta är att de inte verkar förstå hur farligt det är. De pratar om kondens. Visst det är fullt med vattendroppar lite här och där i taket. Men det måste ju göras något åt hela situationen. Se till att luften blir bättre plus att sanera taket, NU! Det finns fläktar men de går bara på halvfart. Dörrarna hålls stängda för personalen fryser... De jobbar hellre i mögel än klär på sig mer kläder.


Jaja, det är deras problem nu.

Nu ska jag springa genom duschen. Ska ju till frissan sen.

Blir nog en mysdag med pållan idag. Eventuellt en skogspromenad om inte snön vräker ner. Har ju blivit lite av en "solksensryttare" :D
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Men hej på er! Jag har inte haft häst på åtta år och trodde att jag eventuellt hade "vuxit i från det" men så var inte fallet. För ca...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: FruS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp