Uppdaterade inte från vår senaste tävling

.
Första banan upptäcker jag att jag kollat på fel banskiss tydligen på banvandringen

. Spock uppför sig riktigt dåligt och far runt, kastar sig i kopplet och hetsar vid rastning så man blir trött.. Han har skött sig så bra på tävling senaste så jag vet inte vad som tagit åt honom just denna dagen?
Bra känsla med corgin men nån fel övning och lite missförstånd och räckte inte med poängen första banan. Spock var jätte-taggad och det var nog dumt att kampa med honom innan och få upp honom i varv.. Handlade honom lite för tydligt (som jag behöver göra med corgin) vilket gjorde att han la sig två gånger där han skulle sitta. Valde att diska oss i slutet av banan med leksak då poängen ändå inte skulle räcka.
Bana två går jag in med corgi-flickan och känner att hon är seeeg, lyckas traggla oss runt och när jag går ut och får på koppel så sätter hon sig nästan direkt och bajsar.. Kanske inte konstigt att hon inte hade fokus.
Spock värmer jag igenom denna gång ordentligt innan med godis och ingen lek. Vi går in och han har super-fokus hela banan men vi får en fel övning där jag missar att göra rätt. Bägge hundarna får kval.resultat i denna rundan

.
Hade sällskap av syster vilket var trevligt, hon lyckades också få kval.resultat i ena rundan.
Tre hundar som fick kval.resultat (syrrans i mitten)
Visa bifogad fil 174880
Vi är anmälda till KM denna vecka i rally som genomkörare och sen tävlar vi nästa vecka i Flen. Spock behöver bara ett kval resultat till för att få titeln. Corgin debuterade ju i fortsättnings klassen och behöver komma runt två banor men det har jag inget större hopp om

.