Han brukar inte kunna släppa den skällande hunden med blicken utan stirrar så jag får knappt en chans att belöna. Det jag gjort hittills är att få så mycket avstånd som möjligt och bara säga att han är duktig när han visar tecken på att han är avslappnad. Han tar liksom inte ens hans favoritgodis när det blir sådär att en hund verkligen fortsätter i all oändlighet. Jag upplever inte att det är ett problem om han tex inte ser hunden att den är i en bil eller liknande utan det är när han ser hunden. Så eventuellt kanske får gömma mig bakom ett träd med honom.skönt att höra att det brukar vara relativt lugnt på tävlingarna.
Kan du blockera synfältet på nåt sätt så skulle jag göra det. Om det är ett träd, ett lydnadshinder, en bur eller du själv emellan spela ingen roll.
Spock kunde också låsa sig visuellt förut på en störig hund men jag tog ut avstånd och försökte se till att han inte hade fri sikt. Det har släppt mycket men det tog ju ett bra tag och han kan fortfarande bli lite störd av vissa hundar men man får snabbt tillbaka honom.