Rambo - är det värt det?

Gimlan

Trådstartare
Hästskrällets regntäcke har börjat läcka efter några säsonger. Ska få det tvättat om imgrenerat men jag har länge tänkt att jag vill ha två regntäcken, ett att byta med, i dagsläget har hon bara ett ofodrat och ett med fleecefoder.

Täcket hon har nu är ett Bucas, deras billigaste serie. Jag har varit nöjd med kvalitén, men det sitter inte helt hundra, det är lite trångt i bogen så det känns som jag ska satsa på något annat. Jag dregglar ständigt efter Rambo-täcken, men är det värt det rent prismässigt?

Nä på senare år är jag missnöjd med dem. Deras äldre täcken var dock grymma.
Bucas smartex serie är större i bogen än deras billigare serie.
Annars gillar jag weatherbeeta och shires, även sverige täcket brukar vara bra.
Sverige täcket har ju en modell för islänningar och det täcket sitter himla bra på min islänning iaf :)

Hästskrällets regntäcke har börjat läcka efter några säsonger. Ska få det tvättat om imgrenerat men jag har länge tänkt att jag vill ha två regntäcken, ett att byta med, i dagsläget har hon bara ett ofodrat och ett med fleecefoder.

Täcket hon har nu är ett Bucas, deras billigaste serie. Jag har varit nöjd med kvalitén, men det sitter inte helt hundra, det är lite trångt i bogen så det känns som jag ska satsa på något annat. Jag dregglar ständigt efter Rambo-täcken, men är det värt det rent prismässigt?
Om du är sugen på ett Rambo, kolla begagnade :)
Jag har köpt flera begagnade Rambotäcken till priset av ett nytt budgettäcke.

Btw ;) Jag gillar mina Rambotäcken, men nja. Det finns förmodligen andra täcken som är precis lika bra med till ett billigare pris. Men så fort jag ska köpa ett nytt, så kollar jag ändå på HW och har svårt att välja något annat.
Och jag håller med Pulkaskurk att de äldre HW var super!

Vad fasen ska man välja då? Jag får paniiiiiiiiik på det här. Har surfat i timmar redan och det kommer dröja veckor innan jag köpt nått om jag fortsätter så här.

Vad fasen ska man välja då? Jag får paniiiiiiiiik på det här. Har surfat i timmar redan och det kommer dröja veckor innan jag köpt nått om jag fortsätter så här.
Är det bara ett tunt regntäcke utan foder som du ska ha?
Annars hade jag rekommenderat ett med tunt foder, antingen 50 gr eller 100 gr om du väljer HW. På något sätt håller de bättre mot väta då det blir luftigare och kroppsvärmen håller borta regnet. Det är ändå så pass tunt att det "egentligen" inte spelar så stor roll om det är foder eller inte sas.

Ja!

Sålde iväg mitt idag vinter idag av äldre modell..över 10 år gammalt och fortfarande som nytt! Tål alla väder och har inte släppt igenom en droppe de senaste åren, slitstarka och tål tuffa tag..Kvalitetstäcken enligt mig och väl värda sin investering.

Ska i framtiden bara köpa såna utetäcken att ha..håller i en evighet.

Som fler skrivit..väl värda att köpa begagnade med, slår ofta flera andra nya täcken med råge..

Jag vill ha helt utan foder. Har en islänning, halvklippt så det är just nu täcke på bara för att jag ska slippa en blöt häst.

Kan varmt rekommendera Rambo, visst kostar de en slant men de är riktigt bra i både passform och kvalitet. Det finns ju fler prisvärda och bra märken, men köper du ett Rambo så tvivlar jag på att du blir missnöjd.

Jag har ett Rambo Supreme 400 g som jag älskar. Använder bara Horsewaretäcken och kommer nog, när jag får råd, köpa Supreme i både 0 och 200 g. Älskar passformen och tycker dom är de snyggaste täckena på marknaden :)

Finns ju ett Rambo Wug 100 g speciellt för islänningar men det hade du kanske redan sett :)

Ja!

Sålde iväg mitt idag vinter idag av äldre modell..över 10 år gammalt och fortfarande som nytt! Tål alla väder och har inte släppt igenom en droppe de senaste åren, slitstarka och tål tuffa tag..Kvalitetstäcken enligt mig och väl värda sin investering.

Ska i framtiden bara köpa såna utetäcken att ha..håller i en evighet.

Som fler skrivit..väl värda att köpa begagnade med, slår ofta flera andra nya täcken med råge..

Synd att du sålde det, de nya är inte ens i närheten av lika bra som de gamla :(

Du måste ha världens snällaste hingstar. Här strimlas Rambo av nyare modell lika lätt som Hööks billiga täcken.
Plus att deras nya täcken har problem med läckage....

Med tanke på hur "lacken" ser ut på de utan täcken så kan jag tala om att det inte är fallet! De busar ofta och mkt! Oftast biter de inte i varann dock, men när de väl gör det så är det rejält!

Min dam är en nippertippa så hon sliter inte täcken på det sättet :)

Inte mina heller, de har gått sönder trots att de gått ensamma i hagen och det inte finns något att riva sönder täckena på...
Nä nya Rambo tyget kan du ju liksom dra sönder med fingrarna nästan, skittråkigt!
För de är ju dyra....

Liknande trådar

Utrustning Från Börjes: Täcke Macpro Super Ett utegångstäcke med många funktioner: -1800 denier polyester. Fleecefoder samt 220 g...
Svar
12
· Visningar
1 663
Senast: fjordinghanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V