Rambo - är det värt det?

Alltså SVEA-Sverigetäcket. Är det verkligen bra? Finns ju bara vintertäcke med halvhals, skaver det inte av manen?
Jag hade ett för 100 år sen, det var skitbra, just med halvhals. Halvhals kan ju alltid skava av man, men det brukar vara outstanding i passform där det inte läcker ner i bogöppningen. Själv föredrar jag alltid halvhals för att slippa belastning på manken.

Men de har helhals med 200 grams fyllning också.

Alltså SVEA-Sverigetäcket. Är det verkligen bra? Finns ju bara vintertäcke med halvhals, skaver det inte av manen?

Jag har halvhals på nästan alla mina täcken (Sverige täcket och Weatherbeeta) inget av dem har skavt på manen på någon av hästarna.
Däremot har normala täcken gjort det.

Jag är jättenöjd med Horseware, har både Amigo och Rambo. Passformen är överlägsen andra märken jag provat, täckena ligger liksom bara stilla och rakt över hästen utan att dra eller sitta åt någonstans. Har inte haft problem varken med att de läcker eller gått sönder. Mitt senaste Rambo är dock från i år så kan inte säga så mycket om hållbarheten än.

Jag har även Shires Stormcheeta och Tornado och visst är yttertyget super. Men, de går istället sönder i sömmar och fyllningen flyttar på sig efter ett tag. Så jag tycker inte alls att de håller bättre. Passformen helt ok till mina hästar, de får inte skav någonstans men tycker ändå inte att täckena sitter lika bra i bogen som HW. Framförallt upplever jag Shires täcken som tunga och otympliga att hantera jämfört med HW.

Har bara haft ett Weatherbeeta, funkade inte alls till min ena häst men var ok till den andra. Ingen jättebra erfarenhet så det är inget märke jag köper igen.

Horseware är verkligen det märket jag alltid blir nöjd med så därför köper jag i princip bara täcken därifrån numera. Rambo eller Amigo med 1200 d lite beroende på hur mycket det ska användas och vilken häst det är till.

Liknande trådar

Utrustning Från Börjes: Täcke Macpro Super Ett utegångstäcke med många funktioner: -1800 denier polyester. Fleecefoder samt 220 g...
Svar
12
· Visningar
1 663
Senast: fjordinghanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V