Rambo - är det värt det?

Kan skriva under för att Weatherbeeta är kanon. Har ett sedan 2007 som varit helt underbart. annars har vi mycket Horseware och Amigo täcken och har tyckt att passformen och kvalitén är bra. Har dem både på ett ato med breda bogar som är lång i ryggen och ett sto med kort rygg med smalare bog. Kanske passar sämre på en smal men lång häst.

Inte mina heller, de har gått sönder trots att de gått ensamma i hagen och det inte finns något att riva sönder täckena på...
Nä nya Rambo tyget kan du ju liksom dra sönder med fingrarna nästan, skittråkigt!
För de är ju dyra....
Oj!! Det låter ju verkligen illa. Höökstäcken brukar hålla fint på min dam tom eftersom hon är som hon är (typ rullar sig aldrig).

GHA! Jag vill ha bra kvalité!! Jag vi ha något som VERKLIGEN håller!! Vill inte köpa nya varje år, tycker det är en tråkig utgift så därför köper Jah hellre dyrare som förhoppningsvis håller.

Kan skriva under för att Weatherbeeta är kanon. Har ett sedan 2007 som varit helt underbart. annars har vi mycket Horseware och Amigo täcken och har tyckt att passformen och kvalitén är bra. Har dem både på ett ato med breda bogar som är lång i ryggen och ett sto med kort rygg med smalare bog. Kanske passar sämre på en smal men lång häst.
Ska spana på dina förslag :)

Rambo är mög. Min häst var blöt genom täcket för nån vecka sen när det iofs hade regnat mycket, men för 4000 borde hon vara torr!

Rekommenderar Shires eller Wheaterbeeta. Även Sverigetäcket ska vara väldigt bra, de har dessutom en islandsmodell.

Shires är också riktigt bra! Prisvärt tycker jag.
Det tycker jag också. Jag har ett gäng, de är så jäkla bra.

@Gimlan om du vågar testa nåt "nytt" så kan jag rekommendera märket Masta. Jag har köpt ett 250 grams utetäcke från det märket som är outstanding i passform. Tyvärr kan jag inte utvärdera om de håller ordentligt för väder, men yttertyget verkar väldigt rejält. Köpte även ett ofodrat Equi-Theme 1200D i samma veva, det håller garanterat tätt i 24 h regn. Bilder finns i shoppingtråden.

Va kul att vi tycker så olika. Själv är det bara Rambo som gäller på alla typer av skaltäcken. Och aldrig åka tvättmaskin!

Jag har slutat köpa andra märken på täcken, inget verkar sitta lika bra och hålla lika bra som Rambo. Är helt enkelt inte värt det.
Inte för att Rambo alltid är perfekt och det kostar lite överdrivet (begagnat och reor kommer de flesta av mina täcken ifrån...) och det är inte som att det håller allt.

Va kul att vi tycker så olika. Själv är det bara Rambo som gäller på alla typer av skaltäcken. Och aldrig åka tvättmaskin!
Mitt var tvunget att åka tvättmaskin eftersom det uppstod en reva (första gången ever, dåligt betyg redan där) och det skulle lagas. Har tvättat och impregnerat precis som HW rekommenderar (nikwash). Inte fasiken hjälper det. Bottenbetyg.

Hästskrällets regntäcke har börjat läcka efter några säsonger. Ska få det tvättat om imgrenerat men jag har länge tänkt att jag vill ha två regntäcken, ett att byta med, i dagsläget har hon bara ett ofodrat och ett med fleecefoder.

Täcket hon har nu är ett Bucas, deras billigaste serie. Jag har varit nöjd med kvalitén, men det sitter inte helt hundra, det är lite trångt i bogen så det känns som jag ska satsa på något annat. Jag dregglar ständigt efter Rambo-täcken, men är det värt det rent prismässigt?

Finns väl täcken som är lika bra i tyg osv men jag vill ha v-knäppningen. När det går omlott så upplever jag att täcket lättare hamnar snett. Mina Rambo ligger alltid jämnt.

Jag gillar dessutom linersystemet. Plättlätt att ta hem linern och köra i maskin.

Jag tycker Bucas smartex sitter okej på min men gillar inte att de inte finns med glansigt foder. Idag var det toppen att kunna lägga det täcket på avsvampad häst och släppa ut i hagen men är hästen inte blöt vill jag ha glansigt foder.

Finns väl täcken som är lika bra i tyg osv men jag vill ha v-knäppningen. När det går omlott så upplever jag att täcket lättare hamnar snett. Mina Rambo ligger alltid jämnt.

Jag gillar dessutom linersystemet. Plättlätt att ta hem linern och köra i maskin.

Jag tycker Bucas smartex sitter okej på min men gillar inte att de inte finns med glansigt foder. Idag var det toppen att kunna lägga det täcket på avsvampad häst och släppa ut i hagen men är hästen inte blöt vill jag ha glansigt foder.

Och min är alltid torr under sina Rambo! Har både supreme som har 4 år på nacken och ett Original som är sen i våras. Med halsen på så är det aldrig problem (annars kan det ju regna in i bogen men det har ju inte med märket att göra).

Jag kommer inte köpa något annat än Rambo till åtminstone en av mina efter ett år utan tillstymmelse till bogskav, eller skav över huvud taget. Han fick skav av typ allt, olika ställen av olika täcken, nu blir pälsen inte ens ruggad.
Dessutom är täcket efter ett drygt år fortfarande HELT till skillnad från alla han haft tidigare som inte klarat en vecka innan shettisen gjort små hål i dem.
Jag gillar linersystemet, eftersom hästen är ganska stövig behöver insidan tvättas ganska ofta och då är det kanon att bara kunna plocka loss linern och spara yttertyget.
För mig är det tveklöst värt priset.

Inte mina heller, de har gått sönder trots att de gått ensamma i hagen och det inte finns något att riva sönder täckena på...
Nä nya Rambo tyget kan du ju liksom dra sönder med fingrarna nästan, skittråkigt!
För de är ju dyra....

Det finns ju olika kvaliteér på rambos grejjer med. Jag köper bara de med starkast ripskydd.

Passformsmässigt är HW OUTSTANDING.

Resten är tyvärr bara skit nu för tiden verkar det som :( Har också varit jättenöjd tidigare och stuteriet hade bara HW o Bucas gjorda för 10-20 år sedan. Så jävla bra!

Jag har reklmarat alla mina senaste (minns inte ens hur många, 3 kanske?) ofodrade Rambo Original/Rambo Supreme som köptes 2013 utom ett, just pga passformen (ett wug). De blir blöta, tung och läcker igenom precis alla sömmar vid bara lite regn.

Rambo är mög. Min häst var blöt genom täcket för nån vecka sen när det iofs hade regnat mycket, men för 4000 borde hon vara torr!

Rekommenderar Shires eller Wheaterbeeta. Även Sverigetäcket ska vara väldigt bra, de har dessutom en islandsmodell.

Fast då måste det ju vara någon form av produktionsfel! De lovar att de ska vara vattentäta, är de inte det så kan du gå tillbaks med täcket!

Fast då måste det ju vara någon form av produktionsfel! De lovar att de ska vara vattentäta, är de inte det så kan du gå tillbaks med täcket!

Mina reklamationer har hittills gått igenom, med gnäll från säljaren om att "de var egentligen precis inom gränserna". Jag hade velat se vad de gör för tester. Det är ju inte en fläck mitt uppe på ryggen min häst blir blöt (halsarna läcker dock rakt igenom, blir det ett veck blir det blöt igenom där tydligen) utan det är ALLA sömmar. Som blöter ner linern och så är hästen tillslut blöt på ca 1/3 del av hela täckesytan o bara torr precis över ryggen.

Oj!! Det låter ju verkligen illa. Höökstäcken brukar hålla fint på min dam tom eftersom hon är som hon är (typ rullar sig aldrig).

GHA! Jag vill ha bra kvalité!! Jag vi ha något som VERKLIGEN håller!! Vill inte köpa nya varje år, tycker det är en tråkig utgift så därför köper Jah hellre dyrare som förhoppningsvis håller.

Så tänkte jag med när jag köpte ett gäng Rambo i höstas då hästen bytt storlek. Shires (Typhoon) är tusen gånger tåligare! Så passar de så köp mycket hellre Shires. Bästa yttertyget jag känt på hittills.

HW sitter klart bäst på min men hoppas Shires o WB funkar också. Är dock rädd att WB skaver lite =/ Men det sitter iaf inte hårt i bogen utan ligger kvar bra, det är det viktigaste för mig så länge huden är ok.

Liknande trådar

Utrustning Från Börjes: Täcke Macpro Super Ett utegångstäcke med många funktioner: -1800 denier polyester. Fleecefoder samt 220 g...
Svar
12
· Visningar
1 663
Senast: fjordinghanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V