Rambo - är det värt det?

Nej Rambo har 1000D och har haft i flera år.
Amigo och Rhino har olika kvaliteer på yttertyget.
Det var många år sen Rambo hade det kraftiga outslitliga tyget.
Mitt håller iaf. Eller ja, yttertyget är helt, innertyget är trasigt på några ställen där de har slitit och dragit som mest. Vilket visar att det mest troligt har blivit utsatt för ganska rejäla krafter.

Hästskrällets regntäcke har börjat läcka efter några säsonger. Ska få det tvättat om imgrenerat men jag har länge tänkt att jag vill ha två regntäcken, ett att byta med, i dagsläget har hon bara ett ofodrat och ett med fleecefoder.

Täcket hon har nu är ett Bucas, deras billigaste serie. Jag har varit nöjd med kvalitén, men det sitter inte helt hundra, det är lite trångt i bogen så det känns som jag ska satsa på något annat. Jag dregglar ständigt efter Rambo-täcken, men är det värt det rent prismässigt?

Mja, ja och nej. Gillar Horseware men jag skulle föreslå att du provar Bucas "big neck" där det är lite mer plats i täcket. Freedom täcket som jag antar det är det du har tycker jag sitter bäst på smalbogade (heter det ens så?) hästar.

Ursäkta men nu lånar jag tråden lite...

När vi ändå pratar täcken - vi har en hingst här hemma som jag gärna vill ha halstäcke på men jag vill också behålla manen. Trist och tävla dressyr med halvt avgnagd man. Är det någon som kan rekommendera ett halstäcke som inte gnager av manen?

Ursäkta men nu lånar jag tråden lite...

När vi ändå pratar täcken - vi har en hingst här hemma som jag gärna vill ha halstäcke på men jag vill också behålla manen. Trist och tävla dressyr med halvt avgnagd man. Är det någon som kan rekommendera ett halstäcke som inte gnager av manen?

Rambo :D

Nu har jag snöat in på Amigo. Vad säger ni?

Men visst har du en islänning? Jag hade kollat på märken som har täcken för islänningar, för iaf jag upplever Amigo som ganska smalt i bogen och med långa sidor. Vilket inte hade passat för våra islänningar.

Men visst har du en islänning? Jag hade kollat på märken som har täcken för islänningar, för iaf jag upplever Amigo som ganska smalt i bogen och med långa sidor. Vilket inte hade passat för våra islänningar.
Har en islänning men inte alls grov och inga superrejäla bogar heller. En mycket kort och långbent dam. Nu har hon ju ett Bucas Freedom som anses smalt över bogen och det är bara aningens för trångt, inte så hon hindras av det eller får skav, men ändå på gränsen. Inbillar mig att jag inte behöver ta jättehänsyn till bogar osv.

Har en islänning men inte alls grov och inga superrejäla bogar heller. En mycket kort och långbent dam. Nu har hon ju ett Bucas Freedom som anses smalt över bogen och det är bara aningens för trångt, inte så hon hindras av det eller får skav, men ändå på gränsen. Inbillar mig att jag inte behöver ta jättehänsyn till bogar osv.
Stämmer säkert. Jag får bara för mig att det kommer vara för långt på sidorna, men Amigo har nog också ponnymodeller nu för tiden.

Stämmer säkert. Jag får bara för mig att det kommer vara för långt på sidorna, men Amigo har nog också ponnymodeller nu för tiden.
Det är en ponnymodell som jag tittar på, men spanar även på Sverigetäcket just nu. (HERREGUD! Det tar mig veckor att köpa täcken.)

Det är en ponnymodell som jag tittar på, men spanar även på Sverigetäcket just nu. (HERREGUD! Det tar mig veckor att köpa täcken.)
Jag är likadan ;) Ska du köpa Amigo så ta 1200D. Samma med Sverigetäcket, de har 2 olika yttertyger. Och köper du Sverigetäcket måste du återkomma med hur det var, det står överst på min lista just nu.

Nu har jag snöat in på Amigo. Vad säger ni?

Jag har ett tunt amigoregntäcke, bra när det är varmare väder, men det sitter inte lika bra som rambo bara att erkänna. Det är det där med att det går omlott framtill, rambot sitter rakare och bättre över bogarna.

Jag är supernöjd med mina Rambotäcken!
Läcker aldrig in och tål även en hel del bit och slit från hagkompisarna.

Fast som nämnt tidigare, tror inte jag behöver lägga överdriven vikt vid att hon är islänning, hittade en bild på fröken i det täcke som nu börjat läcka:
1385783_10151973492364612_2123241249_n.jpg

Fast som nämnt tidigare, tror inte jag behöver lägga överdriven vikt vid att hon är islänning, hittade en bild på fröken i det täcke som nu börjat läcka:
1385783_10151973492364612_2123241249_n.jpg

Hon ser ut som min pluttur :p
Jag hade köpt ett regntäcke med halvhals från Sverigetäcket, de som har 1680D tror jag det är?
Det är toppen :)

Hon ser ut som min pluttur :p
Jag hade köpt ett regntäcke med halvhals från Sverigetäcket, de som har 1680D tror jag det är?
Det är toppen :)
Hon är otroligt lite häst, kort, inte alls grov, superkort hals. 137-138 på höjden. Blir lite sugen på ett Sverigetäcke :)

Liknande trådar

Utrustning Från Börjes: Täcke Macpro Super Ett utegångstäcke med många funktioner: -1800 denier polyester. Fleecefoder samt 220 g...
Svar
12
· Visningar
1 663
Senast: fjordinghanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V