Rambo Dustbuster plus

BernT

Trådstartare
HWAFAD4P.jpg

Överlever detta om hästen rullar sig med det?
Är tyget supertunnt? Eller lagom?

Sv: Rambo Dustbuster plus

Jag litar på dig och beställer ett ;)
Tänkte mest eftersom det är ribbad polyester, låter ju inte såå tåligt.

Alla flugtäcken och liknande är ju i tunt material, just för sommaranvändande. Så de är ju inte så tåliga som ett vintertäcke direkt.

Vi har ett tunt flugtäckte som är inne på sin andra säsong, men det är inte 100 % helt. Det har bl a släppt lite kring fästena vid gjordar etc.

det är helt outstanding, min häst älskar sitt. det är ganska tåligt faktisk.

Vad bra, var lite osäker på om det skulle gå sönder bara hästen tänkte på rullning :p
men nu har jag beställt ett :)

Hu, avbeställ om du kan! :angel: Har två, båda sitter supertajt och drar sig tillbaka och spänner satan över bogen. Bromsarna biter igenom, de blir varma under och det går maskor i det när de rullar sig med det. Är mer typ att ha i stallet innan tävling-täcke. Tyvärr. Köp ett Rambo Protector istället, allt är super med det! :)

Använder det flitigt på min eksemhäst under sommaren, har haft det i tre år nu och det är fortfarande helt. Så det håller nog för mer än en rullning! ;) Andra fördelar är att det är mjuuukt och svalt och halsen är tillräckligt lång. Sen upplever jag det luftigt också, min häst ställer sig alltid mot vinden så det fladdrar i täcket. :D

Det enda jag har att anmärka på är att min häst har en halv stl mindre i detta täcke än övriga HW-täcken.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 912
Senast: Görel
·
Utrustning Min häst rullar fast och nu behöver jag hjälp! Ska sätta regel på väggarna men HUR har folk gjort! Hittar ingen bild. Han är ca 170...
Svar
7
· Visningar
803
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
435
R
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 359
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka