Rambo Micklem Multi-Bridle

moonstruck

Trådstartare
Är det någon här som har provat detta tränset? Vad tyckte ni om det?

Det ska vara designat för att passa hästens huvud ergonomiskt och man kan dessutom knäppa fast bettet i nosdelen så att det bli omöjligt att ta hästen för hårt i munnen - trycket hamnar på nosryggen istället.

1840150.jpg

Sv: Rambo Micklem Multi-Bridle

Jag är också väldigt intresserad av det tränset. Vet en tjej som har det till sin häst och hon är supernöjd med det! Däremot tror jag inte att det är omöjligt att ta hästen för hårt i munnen. Tygeln sitter ju fast i bettet även med clipsen fästa i nosgrimman så ett tygeltag tar ju både i bettet och på nosgrimman.

Vi hade det på alla unghästar när jag jobbade på Irland :)
Upplevde det väldigt bra och alla hästar verkade trivas med det.

Jag har ridit med det. Kan vart så att det var lite lättare att stanna hästen, annars ingen större skillnad. Jo, hästen slog ganska mycket med huvudet men inte med detta.

Tjejen (och ny häst) som har det rider med det mer än hennes andra träns så jag gissar på att hon är nöjd. Man kan ju göra om det till 2 eller 3 olika bettlösa alternativ också. Hade jag haft brun utrustning hade jag köpt det.

Blir lite sugen på ett sånt! :d Borde ju vara ett smart sätt om man är sugen på att börja rida bettlöst också, så kan man börja lära in inverkan av trycket mot nosen i den vanliga ridningen. :)

har för mig att dom bettlösa altenativena på detta träns trycker mer på undersidan. :)

Jag tänkte den vanliga inverkan det blir när man rider med bett. Om jag förstod det rätt att trycket fördelas på nosryggen också när man tar ett tygeltag i bettet. :)
Bettlöst har jag gott om! :D

Det bettlösa verkar ju tyvärr inte vara mycket att hurra för i mina ögon. Gillar inte att det ser ut som att hela huvudet (runt över- och underkäke) dras ihop när man tar ett tygeltag.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 114
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 893
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Jag rider min häst med micklemträns och ett smalt tredelat bett för det mesta. Det är den utrustning jag har kommit fram till att passar...
Svar
7
· Visningar
1 474
Senast: palle
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 445
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?
  • Vilken ras passar mig?