Ramla av häst

Sv: Ramla av häst

Googla, det finns en massa sidor.
På vårdguiden skriver det att risken för missfall är mellan 10-35% beroende på åldern på mamman. I slutet av graviditeten så spelar inte mammans ålder någon roll och beror oftast på att livmoderhalsen öppnar sig för tidigt.

Min kompis barn som dog i v.38 berodde på en urinvägsinfektion hon inte visste om och börjar man söka på just den anledningen är det många som råkat ut för samma sak och jag tycker det är dåligt att man inte får göra urinprov vid sina kontroller hos bm eller det informeras om att man kan köpa hem stickor och testa själv (tror de var CillaW som tipsa om de här på buke)

Growingpeople.se skriver även att 1/10 gravidieter sluter i missfall och även:
"Slag mot magen och underlivet är en högst överdriven anledning till missfall - en graviditet kan fortsätta att utvecklas normalt även efter sena (efter 16 veckor) och till och med svåra olyckor med brott på ett bäckenben."
 
Sv: Ramla av häst

Ja, jag vet att de kan dö i slutet med, men jag har väldigt svårt att tro att det är lika många som dör i slutet som i början. Så jag skulle gärna vilja se vart du hittat den infon
 
Sv: Ramla av häst

Jo visst är hoppningen Malins yrke, men sen finns det gränser också för vad man väljer att utsätta sig för.

Idag har bebisen sparkat på precis som vanligt så jag tror inte det är något. Jag pratade med barnmorskan också och hon sa att om jag kännt rörelser, inte blött elelr haft ont är det garanterat ingen fara. Men jag fick komma in innan halv 12 idag och lyssna på fosterljuden om jag ville sa hon.
Då var klockan 10.55 och jag börjar jobba kl 12 och var allt annat än i ordning, så jag valde att inte åka.
 
Sv: Ramla av häst

De där med skador är svårt, men en sak är i alla fall säker och det är att det är man som gravid som väljer vilka man vill utsätta sig för!

Skönt att allt är normalt med bebisen, har h*n bara 99 ggr kvar nu då innan h*n är en riktig ryttare ;)
 
Sv: Ramla av häst

Se det som ett tecken på att du inte ska rida (den hästen) och var tacksam för att du fick det tecknet nu när det gick bra!

Jag red hela min första graviditet men bedömde hästarna jag red som betydligt säkrare fortskaffningsmedel än tex bil och cykel.

De har ju eget omdöme och var rädda om mig och magen :)

Men det är såna hästar man ska rida, inte ostabila :eek:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ramlade av hästen för tre veckor sedan och efter två veckor linade jag en häst. Det gick bra men när jag skulle ta av kapsonen ryckte...
Svar
6
· Visningar
539
Senast: Angel
·
Utrustning Hur är dom i storleken? Har mätt ryggen och han ska ha 135 i längd, dock så nu när jag fick hem ett (billigare slit och släng från...
Svar
0
· Visningar
393
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Jag är så ledsen och besviken över mig själv för jag lyckats bli rädd för något som jag tyckte var så kul innan. Jag minns att jag bara...
Svar
15
· Visningar
1 223
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 262
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp