Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
JAG!!!
![]()
![]()
Jag o QiHa lär väl dyka upp alla 4 dagarna som vanligt och hejjar på fia![]()
Jag tror absolut att man åker dit för den trevliga stämningen och det gör jag med. RHC är det i särklass bäst arrangerade western-eventet i Sverige. Men jag vet också att många har svår att skaffa sig tillräckligt med kvalificeringsgrundande tävlingar inför SM’et och väljer därför vilka tävlingar dom skall åka till.
Sen kan det vara bra att känna till vilka regler som gäller innan man skall ut på banan, så att man inte blir förvånad när man blir diskad bara för att man haft en utrustning som är tillåten av WRAS, men inte i AQHA’s regelbok (eller vilken regelbok som nu gäller i den aktuella grenen).
Jag lägger ingen värdering i RHA’s utträde ur WRAS (för egen del är det bara positivt), men det kan vara bra att känna till om man försöker samla B/A-tävlingsmeriter eller om man vill tävla i en klass där reglerna inte kommer att vara samma som man vant sig vid.
Lite information från föreningen kanske hade varit bra. Nu vet vi ju inte vilka regler som kommer att gälla. Kanske väljer man att använda WRAS regelbok och då slipper vi plugga…
Ja, det är enkelt att tro… men den dag man blir diskad för att man red barrel race på stångbett med två händer, då vet man att man läst fel regelbok. Jag föredrar att veta innan jag går in på banan.