Ranch trail

TeamTanja

Trådstartare
Vad är det? Jag har ridit western så smått då och då, och när jag tävlat har det varit mest trail, men nu var det ett tag sedan och jag ska vara med på både vanlig trail och ranch trail, en D-tävling. Vilka krav ställs på utrustning då? Hästen i fråga är 17 år och jag 18. Måste jag rida på en hand och stångbett?

Jag ska skaffa mig en egen regelbok, men hinner inte innan tävlingen så jag skulle uppskatta om nån vänlig själ vill hjälpa mig :)
 
hej!
nej, det är tvåhänder o tränsbett. iaf på d-tävling... men b-tävlingar o över så är det ju en hand o stång... den ranch trailen jag har sett så använde de ett lasso, så de kan ju vara bra att ha med om ifall!!

:)lycka till!!

//fia
 
Jag har aldrig sett Ranch Trailen men har hört att det ska vara avsittning och påsittnings moment, stämmer det?
 
obligatoriska hinder är grind, dummy och att släpa något efter hästen.

Valfria är vattenhinder, ner och uppsittning, Ta på och av en kappa, Flytta saker från hästryggen, bro, rida över ett föremål spm är längre än 45 cm (menar de presenning?), rida över minst fyra bommar och lasta hästen själv.

Det låter som något för min hsät :D
 
Vad menas med dummy?

Det låter som om det här kommer att bli en väldigt intressant tävling för mig :D
 

Liknande trådar

Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 343
Senast: Lycan
·
Hästmänniskan Hej alla hästfolk hoppas ni har det bra och tar hand om er i dessa tider!! Jag är en tjej på 17 (snart 18) som går i trean på...
2
Svar
32
· Visningar
4 194
Senast: Morran
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 279
Senast: Zewz
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 154

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp