raggarn

Trådstartare
Hej
Jag skulle vilja ha lite ras råd då jag ska skaffa en valp(har 2 stora,lungna hundar) nu skulle jag vilja ha en lite mindre hund till lydnad agillety! men den måsste vara barnvänlig rasen.
en aktiv ras som gillar att jobba och lära sig!
Men vill dock ej ha en hund som kostar hur mkt som hällst!
Blandras tipps är med aktuella.
Tacksam för hjälp:bow:

Sv: Ras råd

När du nämner agility tänker jag direkt på papillon, en underbar hund. Finns ju många raser i mellanstorlek att välja emellan. Jag skulle själv ha väldigt svårt att välja. Sen är ju många långhåriga då kommer ju pälsvården in. Ska du ha den som sällskapshund eller nån med jaktinstinkt?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 472
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 589
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 133
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 105
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka