Bukefalos 28 år!

Rasförslag

S

Suuz

Mina hundar blir inte yngre, snart kommer de att vandra vidare. Kollar på andra hundraser än den jag har (whippet) men som vanligt är jag totalt lost!

Vad jag söker efter är något som är ungefär som en whippet (i temprament och storlek), kanske lite mer fart i MEN med en ordentlig päls. Har alltid varit ett stort fan av strävhåriga hundar :love: En hund som kan hänga med mig i stallet, på ridturer för att sedan vara trött och vilja sova :D Ingen duracell-kanin med andra ord!

Har ni några förslag?

Jag måste börja förbereda mig för hundarnas död, vill inte stå en dag helt chockad och förtvivlad...
 
Sv: Rasförslag

Border terrier? (fast dom är ju lite mindre...)
 
Sv: Rasförslag

Ännu en briljant fråga :angel: Hur ska en schnauzer se ut i hullet? Jag är ju van vid mina pinniga hundar, alla schnauzrar ser ut som... stoppade korvar :D Och pälsen, lämnar man in hunden till en frisör ect, och hur ofta?

Jag har alltid velat ha en risenschnauzer, men de är för stooooora! En mellan kanske *hmm*

Fler förslag?
 
Sv: Rasförslag

En schnauzer ska vara kompakt, men absolut inte tjock. Den är ju en kraftig ras. Trimmningen kan man lära sig att sköta själv. Lite olika på hur snabbt pälsarna växer. Men ca 4ggr om år behöver den trimmas om man inte ska ställa ut. Annars betydligt oftare.
 
Sv: Rasförslag

Jag håller på och letar efter skadestatistik för alla hundraser :devil: Blir ju lätt att jag väljer någon ur premiegrupp 1 el 2.

Grannen har en släthårig foxterrier... Kallas för skällmaskinen, håller ALDRIG käften! En sån hund vill jag inte ha tyvärr =)
 
Sv: Rasförslag

dET LÅTER FAKTISKT SOM EN ZHNAUSER ojsan märkte nt kapslook men Nellie behövde inte trimmas alls men det var ju nellie det hehe vi käre med sax på de långa stråna & så finns det rakmaskin men vet ej hur den funkar på Schnauzer
 

Liknande trådar

Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 571
Senast: TinyWiny
·
Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 922
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Vi har lite smått börjat fundera på att köpa en hund till. Vi letar hus utanför stan och tror inte att vår Nuffe-hane kommer att få...
2
Svar
33
· Visningar
2 798
Senast: vallhund
·
B
Övr. Hund kom hem för nån timme sedan efter att ha skjutsat mina föräldrar tillsammans med min pojkvän, jag skyndar ut i stallet för att ta in...
2
Svar
25
· Visningar
11 584
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp