Rasförslag

Sv: Rasförslag

Visst beror det till stor del på uppfödare (det gör det väl egentligen med de flesta raser med sjukdomar), men det kan ju ändå vara värt att veta att det finns en del problem.
 
Sv: Rasförslag

Rasen är väldigt uppdelad och jag skulle faktsikt tro att de med högst sjukstatistik hör till sällskap/utställningsaveln och inte mot jaktsidan av rasen :)

Men det är ju bra att belysa alla sidor såklart ...
 
Sv: Rasförslag

Kl:
Hovawart då? Beror ju såklart på hur mycket aktivering du kan erbjuda men jag har stött på både den aktiva och den lugnare varianten.
 
Sv: Rasförslag

Tack alla för rasförslag!

Nu har jag utökat mina tankar om raser och har ju god stund på mig att umgås med dem.

Kommer ni på fler förslag får ni gärna ge dem!

(Har funderat om en del mellanstora raser också.)

/SYrsa
 
Sv: Rasförslag

Du beskriver ju en flat :bump:

Håller helt med!

Min flat är hur snäll som helst, världens gladaste OCH lugnaste hund. Hon taggar till när det verkligen gäller men annars är det bara att " trycka på av-knappen". Kelig är hon också!

Hon följer oss alltid och är alltid lika lycklig när vi kommer hem från skola eller arbete. Hon är världens bästa hund helt enkelt! :p
 
Sv: Rasförslag

Måste ju fråga var din kommer ifrån eftersom jag ser att du bor i Eskilstuna där mina kommer ifrån :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 070
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 699
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 687
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 513
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp