Sv: Rasfunderingar
Mina skäller aldrig, eller ja, just nu har dom fått en knäpp och skäller ut andra hundar på promenader, men aldrig annars. Dom är inte det minsta vaktiga, och nu får jag väl säkert pudelfolket över mig, men jag tycker inte pälsen är jobbig. Båda mina har "skruvpäls" så den tovar sig inte utan bildar som små lockar, som inte tovar ihop sig, det blir helt enkelt bara långt. Så jag klipper mina lite då och då, senast idag. Med ett skär på 1,2 mm och sen bara raka över hela hunden går det fort och smidigt!
Min "lilla" är ju just det, en stor mellanpudel, han är 45 hög, den stora är en förstor storpudel, på 70 cm (rasstandarden säger 60, max 62) så mellanpudeln ser ju väldigt liten ut bredvid.
Här är en bild där man ser strl skillnaden lite bättre
Jag råkar dessutom har två väldigt olika exemplar. Den lilla accepterar iprincip ingen annan förutom mig och sambon, men det har att göra med hans bakgrund (omplacering) den stora däremot älskar allt och alla, skulle kunna ge iväg honom till vem som helst och han skulle tycka precis lika mycket om dom som om oss här hemma. Jag skulle kunna prata i timmar om mina fantastiska vovvar, för dom är verkligen otroligt roliga att leva med, dom ger oss många glada skratt här hemma var dag och jag skulle inte byta bort dom för allt i världen!