Alltid hand i hand. Vi ser ju exempel här i tråden, på vad som intresserar somliga.Rasism och misogyni i fin kombination![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltid hand i hand. Vi ser ju exempel här i tråden, på vad som intresserar somliga.Rasism och misogyni i fin kombination![]()
Att inte tillåta skillnader är steg 1 i en terrorutveckling.
Att den terror och otrygghet vi nu ser i Europa är ett resultat av den flyktingpolitik som förts i Europa under de senaste decennierna.
I så fall har du inte tänkt till.
Det är ingen nödvändighet i ett samhälle att ha så stora kulturella skillnader att terrorism uppstår.
Att inte ta emot flyktingar och att inte acceptera olikheter är inte samma sak.
Hur i hela friden får du ihop detta?
När det gäller det enorma antalet flyktingar från Syrien så har det varit inbördeskrig i Syrien i minst fem år. förhållandena verkar bli sämre och sämre.
Jag tycker snarare att det verkar som om de nu extrema flyktingströmmarna till och i Europa beror på terrorhandlingar och krigshandlingar i bland annat Syrien.
Jag kan absolut relatera till att stora flyktingströmmar kan leda till en otrygghet/osäkerhet eftersom man kan bli orolig för utvecklingen av ett lokalt samhälle; hur man ska kunna ta hand om så många flyktingar, vad konsekvenserna blir för de människor som redan finns i landet.
Men jag förstår inte hur flyktingarna eller flyktingpolitiken ska orsaka terrorangrepp.
Men vem skulle bestämma vilka skillnader som är okej, och vart skulle gränsen gå?
Rent spontant känns det både värdelöst och verkningslöst att ge efter för terroristers syn, de skulle ändå hittat någon annan att hata.
Du får genom flyktinginvandringen in terrorgrupper som skaffar sig uppehållstillstånd och medborgarskap och etablerar sig i de europeiska samhällena. .
Du får genom flyktinginvandringen in terrorgrupper som skaffar sig uppehållstillstånd och medborgarskap och etablerar sig i de europeiska samhällena. Därigenom blir det omöljligt att hindra dessa från att begå terrorbrott. Även om polisen hindrar en terrorist så slår nästa till.
Det är ytterligare ett belägg för att de senaste decenniernas flykting och migrationspolitik är orsaken till den terrorisn vi ser i Europa idag.Men är det inte klargjort att det är vanligast att det är infödda invånare som radikaliseras pga utanförskap i samhället, snarare än att det är redan "färdiga terrorister" som smyger med bland flyktingströmmarna?
Hur många flyktingar vi ska ta emot är en fråga för väljarna.
Det kommer ju alltid finnas de som är emot en (1) enda flykting, ska de få bestämma då? Så att de inte börjar begå brott?
Eftersom att det är invandringens fel att det finns högerextrema alltså.
Du har så rätt vi skulle aldrig ha importerat sånt som siffror och algebra heller det har bara gått utför sen dess vi skulle ha suttit isolerade och ätit vår ruttna inlagda fisk istället så hade vi inte haft högerextremism eller terrorism det måste vara utbytet mellan olika kulturer som är problemetTerrorism beror på stora kulturella skillnader inom ett samhälle.
Jag känner verkligen igen problemet med att folk på jobbet kläcker ur sig korkad rasistisk skit. Jag jobbar i ett väldigt litet och tight arbetslag och alla är hur gulliga som helst - till de kläcker ur sig något om terrorism/invandring/islam. Inte riktigt så grovt som dina kollegor men det är samma tugg i grund och botten. Jag uppfattar det som att de säger idiotgrejer (som att dra slutsatsen att vi borde stänga gränsen helt pga terrordådet i Bryssel) för att de själva uppfattar det som normalt. Det är helt enkelt inte kontroversiellt i deras ögon och jag märker att de förväntar sig att jag håller med. Situationen är så jobbig att jag får ont i magen varje gång jag märker att samtalet kommer in på samhälle och politik, dvs rätt ofta! Ändå markerar jag varje gång att jag inte håller med, men utan att gå in i diskussion för det skulle fucka upp relationerna för mycket - vilket känns väldigt jobbigt. Men som sagt, jag tror att det är väldigt "normala" och vardagliga åsikter de uttrycker, inte att mina arbetskamrater skulle vara synnerligen rasistiska eller högervridna, tyvärr. Det gör mig så jävla arg och ledsen att det är så samhället ser ut nu. Att det är så folk tänker. Och det har blivit värre och värre de senaste åren (av mina arbetskamrater att döma). Diskursen ändras till det sämre hela tiden.
Va?Hur skulle det kunna vara ett hot när Sahlin inte är närvarande?
Nej, att hota att döda någon är inte att uttrycka en åsikt.
Ett hot kan det vara även utan att den hotade personen är närvarande.
"jag ska döda dig" är inte en åsikt. Det är ett hot.
Men andra har också redan bemött den kommentaren från din sida.
Du får genom flyktinginvandringen in terrorgrupper som skaffar sig uppehållstillstånd och medborgarskap och etablerar sig i de europeiska samhällena. Därigenom blir det omöljligt att hindra dessa från att begå terrorbrott. Även om polisen hindrar en terrorist så slår nästa till.
hand å pannaAtt den terror och otrygghet vi nu ser i Europa är ett resultat av den flyktingpolitik som förts i Europa under de senaste decennierna.
Du har så rätt vi skulle aldrig ha importerat sånt som siffror och algebra heller det har bara gått utför sen dess vi skulle ha suttit isolerade och ätit vår ruttna inlagda fisk istället så hade vi inte haft högerextremism eller terrorism det måste vara utbytet mellan olika kulturer som är problemet
Är du seriös???
Jättedjup analys som inte stämmer med världshistorien men okej![]()
Eeeh?Va?
Du menar alltså att man kan säga precis vad som helst bara den personen inte är i rummet![]()