Vilka terrorbrott?
Bränder, skott, granater och sprängladdningar mot flyktingboenden. Skott, granater och sprängladdningar i brevlådar, boenden och bilar tillhörande anti rasister. Skott, bränder sprängladdningar mot synagogor och moskéer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilka terrorbrott?
Bränder, skott, granater och sprängladdningar mot flyktingboenden. Skott, granater och sprängladdningar i brevlådar, boenden och bilar tillhörande anti rasister. Skott, bränder sprängladdningar mot synagogor och moskéer.
Anledningen att SÄPO ser genom fingrarna kring dessa brott är antagligen eftersom det är svårt att säga om de utgör terroristbrott. FN:s generalförsamlings definition t.ex är "Terrorism är en handling som syftar till att döda eller allvarligt skada civila...". Andra definitioner är bredare men jag tror inte många av de händelserna bedöms vara terroristbrott enligt vår lagstiftning. Så ofta ligger nog de sakerna på polisens bord snarare än SÄPOs. Men efter att ha sett Uppdrag granskning kan jag hålla med om att de inte verkar lägga så mycket energi på att utreda dylika brott.
Man kan fundera på hur brott som hade begåtts av islamister, där de bränner ned äldreboenden för kristna svenskar, villor med kristna svenskar hade betraktats.
Dessa brott begås, precis som dådet i Bryssel, för att skapa rädsla i samhället.
Anledningen att SÄPO ser genom fingrarna kring dessa brott är antagligen eftersom det är svårt att säga om de utgör terroristbrott. FN:s generalförsamlings definition t.ex är "Terrorism är en handling som syftar till att döda eller allvarligt skada civila...". Andra definitioner är bredare men jag tror inte många av de händelserna bedöms vara terroristbrott enligt vår lagstiftning. Så ofta ligger nog de sakerna på polisens bord snarare än SÄPOs. Men efter att ha sett Uppdrag granskning kan jag hålla med om att de inte verkar lägga så mycket energi på att utreda dylika brott.
Man kan fundera på hur brott som hade begåtts av islamister, där de bränner ned äldreboenden för kristna svenskar, villor med kristna svenskar hade betraktats.
Dessa brott begås, precis som dådet i Bryssel, för att skapa rädsla i samhället.
Största anledningen till att SÄPO inte tittar närmare på högerextrema dåd är att SÄPO själva bara står aningen vänster om Nazismen och Facsimen. Ganska tydligt redan 1986 då Palme mördades, oemotsägliga bevis säger att SÄPO hyrde en lägenhet 150 meter från mordplatsen, SÄPO inhyste en känd sydafrikansk hitman i lägenheten och bilderna från Arlanda då han flög ut ur landet dagen efter visar en slående likhet med Christer Petersson.
Redan i första förhöret dryga timmen efter mordet lade polisen fram bilder på Christer Petersson för Lisbeth Palme, undrar hur de klarade de om inte hela mordet var iscensatt av SÄPO.
Det är lustigt hur alla konspirationsteoretiker har "oemotsägliga bevis" för allt. Finns det ingen konspiration som det bara finns hyfsat goda bevis för?
Behöver man fler bevis?
Ja eftersom den finns många väldigt insatta personer som inte är övertygade eller t.o.m övertygande om motsatsen. Kan du länka "protokollen" eller ge källhänvisning till dem?
För min del räcker det så väl med reportagen i SVT och TV3 på sena 80 och tidiga 90 talet samt dokumentarerna som gick i samband med 30 års dagen. Vill du läsa själv så skriv Palme på söksidorna ...
Räcker väl med att läsa protokollen. De enda som hade tillgång till "Polis walkietalkies" 86, var SÄPO, förutom några piket styrkor, Att SÅPO hyrde lägenhet och hyste in två sydafrikanska agenter 150 meter från mordplatsen är säkerställd, kulorna som dödade Palme kommer från special gjord legering för .357 ammunition som endast finns i sydafrika för "specialstyrkonas" bruk. Behöver man fler bevis? Förutom att Christer Peterson aldrig skulle kunna få fram en revolver och ammunition samt placera sig på Svea Vägen på den korta tid (mindre en 3 timmar enligt livvakterna) det tog för paret Palme att bestämma sig att gå på bio till mordet skedde.
Det jag har kollat upp hittills har inte stämt så jag avstår nog vidare efterforskning. Det är inte Christer Pettersson mannen på bilderna från Arlanda är lik utan Eugenede Kock och den vanliga polisen hade polisradio långt innan Palmemordet t.ex.
Det är lustigt hur alla konspirationsteoretiker har "oemotsägliga bevis" för allt. Finns det ingen konspiration som det bara finns hyfsat goda bevis för?