Rasism på jobbet

Bränder, skott, granater och sprängladdningar mot flyktingboenden. Skott, granater och sprängladdningar i brevlådar, boenden och bilar tillhörande anti rasister. Skott, bränder sprängladdningar mot synagogor och moskéer.

Anledningen att SÄPO ser genom fingrarna kring dessa brott är antagligen eftersom det är svårt att säga om de utgör terroristbrott. FN:s generalförsamlings definition t.ex är "Terrorism är en handling som syftar till att döda eller allvarligt skada civila...". Andra definitioner är bredare men jag tror inte många av de händelserna bedöms vara terroristbrott enligt vår lagstiftning. Så ofta ligger nog de sakerna på polisens bord snarare än SÄPOs. Men efter att ha sett Uppdrag granskning kan jag hålla med om att de inte verkar lägga så mycket energi på att utreda dylika brott.

Anledningen att SÄPO ser genom fingrarna kring dessa brott är antagligen eftersom det är svårt att säga om de utgör terroristbrott. FN:s generalförsamlings definition t.ex är "Terrorism är en handling som syftar till att döda eller allvarligt skada civila...". Andra definitioner är bredare men jag tror inte många av de händelserna bedöms vara terroristbrott enligt vår lagstiftning. Så ofta ligger nog de sakerna på polisens bord snarare än SÄPOs. Men efter att ha sett Uppdrag granskning kan jag hålla med om att de inte verkar lägga så mycket energi på att utreda dylika brott.

Man kan fundera på hur brott som hade begåtts av islamister, där de bränner ned äldreboenden för kristna svenskar, villor med kristna svenskar hade betraktats.

Dessa brott begås, precis som dådet i Bryssel, för att skapa rädsla i samhället.

Man kan fundera på hur brott som hade begåtts av islamister, där de bränner ned äldreboenden för kristna svenskar, villor med kristna svenskar hade betraktats.

Dessa brott begås, precis som dådet i Bryssel, för att skapa rädsla i samhället.

Nu kommer nog äldreboendet bredvid den tilltänkta flyktingförläggningen brinna samtidigt. Tack för att du gav SD och nazisterna idéen.

Full efterforskning av branden i äldreboendet med full inriktning mot invandrare samtidigt som samma efterforskare rycker på axlarna för branden i flyktingboendet eftersom det ju ändå är deras kompisar på högersidan som anlagt den ...

Senast ändrad:

Största anledningen till att SÄPO inte tittar närmare på högerextrema dåd är att SÄPO själva bara står aningen vänster om Nazismen och Facsimen. Ganska tydligt redan 1986 då Palme mördades, oemotsägliga bevis säger att SÄPO hyrde en lägenhet 150 meter från mordplatsen, SÄPO inhyste en känd sydafrikansk hitman i lägenheten och bilderna från Arlanda då han flög ut ur landet dagen efter visar en slående likhet med Christer Petersson.

Redan i första förhöret dryga timmen efter mordet lade polisen fram bilder på Christer Petersson för Lisbeth Palme, undrar hur de klarade de om inte hela mordet var iscensatt av SÄPO.

Det beror som sagt på vilken definition av terrorism man använder sig av. I FBI-rapporter t.ex kan frisläppning av djur räknas som terrordåd om det finns ideologiska motiv bakom. I Sverige har vi en ganska lång historia av höger- och vänsterextremister som slår sönder lägenheter, misshandlar oskyldiga och sätter yxor i dörrar m.m för att skapa rädsla men jag upplever inte att det brukar betraktas som terrordåd. Det är möjligt att det finns en dubbelmoral där brott av muslimer i Sverige lättare klassas som terrordåd även om jag inte direkt känner till några exempel på det. Utan intention att döda så hade jag personligt inte kallat det ett terrordåd att bränna ned äldreboenden för kristna svenskar (finns det några sådana?). För mig är terrordåd självmordsbombaren i Stockholm, skolattacken i Trollhättan och (lite mer tveksam) IKEA-morden.

Största anledningen till att SÄPO inte tittar närmare på högerextrema dåd är att SÄPO själva bara står aningen vänster om Nazismen och Facsimen. Ganska tydligt redan 1986 då Palme mördades, oemotsägliga bevis säger att SÄPO hyrde en lägenhet 150 meter från mordplatsen, SÄPO inhyste en känd sydafrikansk hitman i lägenheten och bilderna från Arlanda då han flög ut ur landet dagen efter visar en slående likhet med Christer Petersson.

Redan i första förhöret dryga timmen efter mordet lade polisen fram bilder på Christer Petersson för Lisbeth Palme, undrar hur de klarade de om inte hela mordet var iscensatt av SÄPO.

Det är lustigt hur alla konspirationsteoretiker har "oemotsägliga bevis" för allt. Finns det ingen konspiration som det bara finns hyfsat goda bevis för?

Det är lustigt hur alla konspirationsteoretiker har "oemotsägliga bevis" för allt. Finns det ingen konspiration som det bara finns hyfsat goda bevis för?

Räcker väl med att läsa protokollen. De enda som hade tillgång till "Polis walkietalkies" 86, var SÄPO, förutom några piket styrkor, Att SÅPO hyrde lägenhet och hyste in två sydafrikanska agenter 150 meter från mordplatsen är säkerställd, kulorna som dödade Palme kommer från special gjord legering för .357 ammunition som endast finns i sydafrika för "specialstyrkonas" bruk. Behöver man fler bevis? Förutom att Christer Peterson aldrig skulle kunna få fram en revolver och ammunition samt placera sig på Svea Vägen på den korta tid (mindre en 3 timmar enligt livvakterna) det tog för paret Palme att bestämma sig att gå på bio till mordet skedde.

Ja eftersom den finns många väldigt insatta personer som inte är övertygade eller t.o.m övertygande om motsatsen. Kan du länka "protokollen" eller ge källhänvisning till dem?

Att de "väldigt insatta" fått order från högsta polis ledning samt departementet (UR och Justis) om att släppa polis- och sydafrika spåren är inget som bekymrar dig då?
För min del räcker det så väl med reportagen i SVT och TV3 på sena 80 och tidiga 90 talet samt dokumentarerna som gick i samband med 30 års dagen. Vill du läsa själv så skriv Palme på söksidorna ...

För min del räcker det så väl med reportagen i SVT och TV3 på sena 80 och tidiga 90 talet samt dokumentarerna som gick i samband med 30 års dagen. Vill du läsa själv så skriv Palme på söksidorna ...

Det jag har kollat upp hittills har inte stämt så jag avstår nog vidare efterforskning. Det är inte Christer Pettersson mannen på bilderna från Arlanda är lik utan Eugenede Kock och den vanliga polisen hade polisradio långt innan Palmemordet t.ex.

Räcker väl med att läsa protokollen. De enda som hade tillgång till "Polis walkietalkies" 86, var SÄPO, förutom några piket styrkor, Att SÅPO hyrde lägenhet och hyste in två sydafrikanska agenter 150 meter från mordplatsen är säkerställd, kulorna som dödade Palme kommer från special gjord legering för .357 ammunition som endast finns i sydafrika för "specialstyrkonas" bruk. Behöver man fler bevis? Förutom att Christer Peterson aldrig skulle kunna få fram en revolver och ammunition samt placera sig på Svea Vägen på den korta tid (mindre en 3 timmar enligt livvakterna) det tog för paret Palme att bestämma sig att gå på bio till mordet skedde.

Om du behöver fler bevis?

Jisses...

Det jag har kollat upp hittills har inte stämt så jag avstår nog vidare efterforskning. Det är inte Christer Pettersson mannen på bilderna från Arlanda är lik utan Eugenede Kock och den vanliga polisen hade polisradio långt innan Palmemordet t.ex.

Vilken uppgift hade Eugene Kock i sydafrikanska hemliga polisen? (likvidator) Varför ser han ut som en "nykter" och 20 yngre version av Christer Petersson. (kom i håg att polisen lade fram bild på CP för Lisbeth redan i första förhöret mindre en en timme efter mordet) utan att ha förhörd en ända annan person på platsen. Varför var det 2 uniformerade Piketbilar och 2 eller 3 "civila" polis bilar parkerade mindre än 200 meter från mordplatsen under mordet, varför dröjde det ändå 10 minuter innan första polis var på plats när dessa andra bilar var så nära och då i form av en radiobil med ny utexaminerade som fått åka 15 km? Varför täckte "Walkie Talkie" männen flykt vägen fram till lägenheten som SÄPO hyrde för Sydafrikanerna men inte från lägenheten fram till trappan CP skulle ha sprungit upp?

Alltså allvarligt, så är det intressant hur man bedriver konspirationer i värsta Avpixlat-mening om Säpo. Undertecknad har haft kontakt med Säpo under längre tid och det är en opolitisk organisation som tar sitt uppdrag på största allvar. Jag kan intyga att det inte är en organisation genomsyrad av någon speciell åsiktsinriktning eller märklig inställning, även om jag bara interagerat med en bråkdel av organisationen. Om enskilda anställda har knepiga inställningar, kan jag inte uttala mig om.

Oemotsägliga bevis är sådana som håller i domstol, och skulle det ha varit så, skulle vi haft sådana förhandlingar. QED.

Tack, @Blue.

http://ekuriren.se/nyheter/1.3929148-planerat-asylboende-i-aker-forstort-i-brand

Terrorbrott, tycker jag. Ett brott för att hindra demokratiska beslut att genomföras och för att skapa rädsla i samhället för att göra som idioterna inte vill. Sverige skullle vara mycket bättre om dessa skulle tillbringa sina dagar på Guantanmo istället för på butiken ICA, lasarettet i Nyköping eller Rejmes i Katrineholm.

Så mycket bättre.

Att rasismen och hatet mot utsatta människor normaliseras är ett enormt hot mot vårt samhälle.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 993
Senast: malumbub
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 511
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag börjar inse att hur mycket jag än stretar emot, så kommer jag bli tvungen att gå tillbaka och tillbringa så pass mycket tid på... 13 14 15
Svar
290
· Visningar
24 062
Senast: Kiwifrukt
·
Skola & Jobb Det här blir ganska personligt och lite som ett dagboksinlägg men känner att jag hellre lägger det under allmänt då jag vill ha lite...
Svar
14
· Visningar
2 195
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka