Rastlös själ

LovingLife

Trådstartare
..Är det fler än jag där ute som är en aningen rastlösa, som har svårt att slå sig till ro, få nån typ av balans och vardag i livet eller kanske rent av inte vill ha det?
..Jag söker ständigt efter nya utmaningar, nya kunskaper, nya erfarenheter och nya människor att lära känna. Hittills i livet så har jag inte stannat längre än några månader på ett ställe, antingen för att jag inte trivts, känt mig fast eller låst, kommit på att det är nått annat jag vill göra eller bara fått andra erbjudanden i någon form, och som den "ja-sägaren" jag är så tackar jag sällan nej till något..

Detta har gjort så att jag nu som 23-åring har ett cv långt som en genomsnittlig 43-åring, har gjort allt ifrån kört postbil till att vara administratör för politiskt parti, verksamhetsutvecklare, kursorganisatör, nattpatrull, jobb i bar, sittande i kommunfullmäktige, hästskötare i Spanien, Irland och Sverige etc.
Det har också gjort att jag startat utbildningar som jag gått ett par månader och sen slutat för att det inte har känts helt rätt...

Denna hösten så sitter jag åter igen i den där beslutsångesten. Förra hösten startade jag en universitets-utbildning på distans som jag klarade två av 3 kurser på höstterminen och sen till våren tog jag ett uppehåll för att åka utomlands till Irland ett tag istället.. Egentligen hade jag tänkt åka utomlands i höst igen, men sen fick jag plötsligt för mig att vara lite seriös och tänka på framtiden igen..:P Så nu tänkte jag börja med att läsa om den kursen som fattas och sen gå över till att läsa på plats efter jul... Klarar ja detta så är planen att resa nästa sommar, och sen till hösten plugga utomlands om allt går vägen!..

..Men grejen är att mina planer dock sällan går som planerat, så under denna tiden hinner jag säkert komma på att jag ska ta en sväng till Australien, gå en utbildning till att jobba med ubåtar offshore eller kanske gå på en meditationskurs i Taiwan.....B-)

Fler som är ombytliga, rastlösa själar liksom mig.....?
 
Jag är precis likadan!
Känner mig aldrig riktigt hemma någonstans, påbörjar saker men tröttnar bara en kort tid efter.
Det enda som jag alltid hållit fast vid har varit häst och hundintresset som alltid har varit likadant.
Men förutom det så håller jag aldrig fast vid någonting speciellt länge
 
Så skönt att höra att jag inte är ensam!
Samma här när det kommer till hund och hästintresset, dock har jag inte haft egen hund eller häst på flera år just för att jag känner att mitt liv är lite för föränderligt och oroligt för att det skulle funka... Trist då det egentligen är mna största intressen, men jag utövar det på andra sätt ist, genom andras hästar/hundar, bokläsning, kurser etc...:)
..Tror du att du nånsin kommer att grunda dig och slappna av eller kommer du alltid vara för rastlös för att helt "stadga dig"?
..För min del så känner jag att det är x antal saker jag vill uppnå och plats i livet jag vill nå först.. Att ha en färdig universitetsutbildning, rest runt och bott utomlands x antal år, kanske hittar var jag vill leva på jorden etc...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 081
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Eller så har senaste dagarna känts i alla fall. Jag verkar ha tre känslolägen just nu; hysteriskt skratt, gråt eller apati. Stress...
Svar
11
· Visningar
1 229
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 179
Senast: skiesabove
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 634
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp