rastning, hundens plats hemma!

J

jontemyra

Har idag frågat mina grannar om deras hundar då jag tycker lite synd om dom:
Dom bor på toaletten nere i huset med en grind för dörren, dom har sin sovplats i ordning gjord i dusch hörnan och får mat vatten mm där inne och får bara komma ut i resten av nedervåningen en liten stund på kvällen.
Dom rastas tre gånger/dag en kort femminutersrunda och en gång per/dag i rasthagen femminuter bort i ca 20-30 min.
Ingen annan träning mm utförs med dom, dom är sv. lapphund.
Dom är två och tre år gamla - en tik - en hane.

Tycker inte dessa hundar har ett riktigt shysst liv!
Vad tycker ni....
 
jag förstår mej inte på en del människor. Dom borde verkligen inte ha hund. Hur kan man stänga inne hundar på toaletten??? å bara låta dom komma ut en iten stund på kvällen
Jg blir så arg!!! :mad:
 
Borde man inte kunna få någon myndighet att åtminstone ta ett snack med dessa typer?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
2 969
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 105
Senast: WildWilma
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
12 899
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Jag har 2 hundar, hovawart, en tik på 5 år o en hane på 8 år. Nu har vi fått in en kattunge i huset o behöver tips för hur vi vänjer...
Svar
6
· Visningar
708
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp