Bukefalos 28 år!

Rastningsetikett, var får hunden INTE kissa?

Det blir ju inte särskilt fräscht på husväggar och stolpar heller om alla hundar skall kissa där.
Det borde väl gå på ett ut?
Förutom att inget blir förstört om hundarna använder hundtoaletten.

Vad tycker du om den andra lösningen som presenteras i länken då?
Men varför har du ens hund när du inte kan se hunden för just vad den är... En hund.. Detta är en av dom märkligaste trådar jag läst här på forumet.
 
Det tar litet tid det första på morgonen eller mitt i natten.
De kan inte riktigt vänta på det.
Varför kan dom inte vänta? Jag har ett helt gäng små hundar varav yngsta är bara året och dom kan alla hålla sig en timme eller två på morgonen och skulle absolut kunna hålla sig om jag går ut och skottar en halvtimme eller äter frukost en halvtimme. Även om dom är vana att bli utsläppt direkt på morgonen skulle det inte vara någon kris om dom fick vänta.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Den undrar jag @Inte_Ung vad storleken på hunden har med saken att göra?! Varför skulle inte en liten hund kunna hålla sig? Det där är bara skitsnack och slapphet tycker jag. Har aldrig varit med om att en liten hund varit svårare jämfört med en stor hund.
 
Varför kan dom inte vänta? Jag
De blir så uppspelta att de kissar på sig.
Det kan ju också bero på att de är kastrerade.
Vad vet jag?

Och varför skall de behöva vänta när de kan gå in i badrummet och kissa på en handduk.
Jag tycker att det är ganska så taskigt att tvinga hunden att hålla sig.
Varför skall den behöva göra det?
 
Blir knappast särskilt fräscht för någon hund att kissa där om alla i kvarterets hundar ska göra det. Aldrig i livet att jag tvingar min hund kissa i en låda om det nu inte är som på bilden att man är på en båt. Hundar är hundar, dom är inga robotar man ställer in som man vill ha dom vad gäller deras naturliga behov, dom behöver ströva runt och markera och nosa.

Dessutom vill långt ifrån alla hundar dela kissplats, min hund som är av den försiktigare varianten är väldigt noga med vart han markerar, jag vet inte varför men uppenbarligen är det en stor grej för honom. Alla hundar är faktiskt inte tillfreds om man inte mer eller mindre tvingar dom att kissa vart som helst.

Precis. Jag har åkt båt ett par gånger. Schäfern håller sig alltid då hon vägrar kissa i en sådan låda. Hon verkar tycka att det är äckligt att gå i den och då brukar det sällan vara en massa hundar på båt så om det hade kissats 50 ggr per dag i en låda i stan kan man ju bara fundera på hur äckligt det blir...
 
Men varför har du ens hund när du inte kan se hunden för just vad den är...
De är inte mina hundar, de tillhör andra i familjen.
De små hundarna behövde en bostad.
De skäller mycket så de kan inte bo var som helst.
Så då hamnade de hos oss på landet där det inte stör.
En av deras uppgifter är just att larma om det händer något på gården.
Och så de kan larma..., levande sirener.
Jag hade inte valt den typen av hund, de är som små Bordercollies, helt överenergiska.
Korsningen var nog inte helt lyckad, men de är oerhört söta.

Den stora hunden har inga problem i livet över huvud taget. Allt bara fungerar. Precis allt.
Eller den kan bli litet deppig ibland och glömma att äta, men det kan vi hantera. Sova i Mattes säng när Husse är bortrest fungerar som tröst.
 
De blir så uppspelta att de kissar på sig.
Det kan ju också bero på att de är kastrerade.
Vad vet jag?

Och varför skall de behöva vänta när de kan gå in i badrummet och kissa på en handduk.
Jag tycker att det är ganska så taskigt att tvinga hunden att hålla sig.
Varför skall den behöva göra det?

Men varför inte bara gå ut med dom oftare om det blir så akut att de inte ens hinner ut?
 
Det tar litet tid det första på morgonen eller mitt i natten.
De kan inte riktigt vänta på det.
Är man hundägare så innebär det att sätta hunden i första hand, allting vi behöver göra får vänta om hunden måste ut. Svårare än så är det inte. Hundar vill generellt sätt inte göra sina behov där dom bor så ärligt talat så tycker jag inte direkt det är ett bra hundägande det där. Påstå att hunden gärna kissar inne när den inte har något alternativ för att ägaren inte kan sätta dens behov i första hand.

Vissa ska ju inte ha hund helt enkelt...
 
om det hade kissats 50 ggr per dag i en låda
Den måste ju gå att spola.
Jag hittade några bilder som visade hundtoaletter med avrinning i botten som spolades av med en automatisk dusch. De måste ju hållas rena.

Men stolpar och husväggar blir väl också äckliga?
Varför skulle de vara okej att kissa på?
 
Jag ser inga kissfläckar på den marmorn.
De går säkert till någon lämpligare plats och kissar.

Vad får dig att tro att grekiska revirmarkerande hanhundar skulle avstå från vissa byggnader och svenska inte göra det? Även om just dessa två skulle välja något annat ställe så har byggnaden stått där i över 2000 år, så den har garanterat fått sin beskärda del av hundkiss under årens lopp.
 
Är man hundägare så innebär det att sätta hunden i första hand, allting vi behöver göra får vänta om hunden måste ut.
Vi brukar sova på nätterna och det kommer vi att fortsätta med. När hundarna väcker oss för att de är kissnödiga så finns inte alltid någon tid till skotta snö innan de bara måste kissa.
Däremot så skrev @Nota att hennes hundar fick vänta med att kissa medan hon åt frukost, det skulle jag då aldrig utsätta någon hund för. Det är ju taskigt.
 
Vad får dig att tro att grekiska revirmarkerande hanhundar skulle avstå från vissa byggnader och svenska inte göra det? Även om just dessa två skulle välja något annat ställe så har byggnaden stått där i över 2000 år, så den har garanterat fått sin beskärda del av hundkiss under årens lopp.
Allt var bättre förr 😅
 
Vi brukar sova på nätterna och det kommer vi att fortsätta med. När hundarna väcker oss för att de är kissnödiga så finns inte alltid någon tid till skotta snö innan de bara måste kissa.
Däremot så skrev @Nota att hennes hundar fick vänta med att kissa medan hon åt frukost, det skulle jag då aldrig utsätta någon hund för. Det är ju taskigt.
Varför är det taskigt? 😅
 
Den måste ju gå att spola.
Jag hittade några bilder som visade hundtoaletter med avrinning i botten som spolades av med en automatisk dusch. De måste ju hållas rena.

Men stolpar och husväggar blir väl också äckliga?
Varför skulle de vara okej att kissa på?

I vilka städer finns det? Och vem ska sköta det? Tror du att kostnaderna för det blir mindre än att byta ut någon stolpe lite tidigare? Dessutom så fanns det ju skydd på dom nya stolparna vilket förlänger livslängden.

Alltså. Mesta av kisset rinner ju bort från stolpen eller väggen. Jag har aldrig märkt att det luktar hundkiss inne i städer. Det är liksom verkligen inte ett så stort problem som du vill få det till för du hade garanterat städer gjort något åt det också.

Det enda du har länkat är folk som haft problem med hundar som kissat och bajsat precis vid ingångar så att det kommer in avföring i byggnaden. Och det har ju verkligen ingen här sagt är okej.
 
Även om just dessa två skulle välja något annat ställe så har byggnaden stått där i över 2000 år, så den har garanterat fått sin beskärda del av hundkiss under årens lopp.
Då så är vi där igen.
Bara för att gatuhundar i Aten minsann kan kissa på byggnader så skulle det vara okej för svenska hundägare att låta hunden kissa på andras hus.

Jag har f.ö. för mig att jag har läst att Pyramiderna har tagit skada av just hundkuss.
 
Vi brukar sova på nätterna och det kommer vi att fortsätta med. När hundarna väcker oss för att de är kissnödiga så finns inte alltid någon tid till skotta snö innan de bara måste kissa.
Däremot så skrev @Nota att hennes hundar fick vänta med att kissa medan hon åt frukost, det skulle jag då aldrig utsätta någon hund för. Det är ju taskigt.
Men alltså, jag sover också på nätterna men eftersom min hund vet om att han kan väcka mig om det är något så gör han det när han vill ut. Rumsrenhet kallas det, när hunden säger till att den vill ut. Jag kan också äta frukost ibland innan min hund går ut då han gärna tar sovmorgon men vill han ut så får han gå ut.

Och såpass mycket snö är det knappast större delen av året så skyll inte på snön. Du är lat helt enkelt när det kommer till hundarna och hundarna blir därefter.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag får hem vår nya hanhund på torsdag om allt går bra på besiktningen. Jag har bara haft tikar innan och aldrig promenerat med dem i en...
Svar
12
· Visningar
7 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp