Råttfällor

Nahar

Trådstartare
Någon som testat elektrisk eller med kolsyra? Vill helst ha med fångstbehållare så jag inte behöver upp på vinden och städa varje dag, men dessa är dyra och jag hittar inga bra tester eller recensioner :cautious:
 
Jag har en elektrisk (Victor) som gjorde ett riktigt gott arbete i stall och hönshus förra vintern. Enda ledsamma var att en liten nyfiken fågel strök med av bara farten när stalldörren stod öppen. :cry: Den är dock en modell som får tömmas efter varje "offer" men ska gå att ställa in så den signalerar i en app när den har ett nytt byte (har inte testat det pga går förbi den tillräckligt ofta ändå och ser när den blinkar glatt för en ny träff).

Sedan skaffade jag en kolsyrefälla också samtidigt men den har inte blivit monterad ännu, skulle hitta det optimala stället med hjälp av medsända indikatorer som man skulle montera först och se var det gnagades. Men där jag testade syntes det inte alls något intresse och sedan var den mest kritiska säsongen över. Men inför hösten ska den upp någonstans har jag tänkt, och så ska jag skaffa en elfälla till så jag slipper asa den andra mellan stallet och hönshuset.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
557
Senast: FrDrake
·
Mat Vi ska till Scandinavium på en torsdag. Funderade på att äta något innan vid 16-17 tiden. Har googlat lite men mest hittat äldre trådar...
Svar
15
· Visningar
790
Senast: Mabuse
·
Fritid Någon som kan ge tips om en bra notsamling med kända och lättspelade låtar för piano? Jag spelade piano i några år som barn men var...
2
Svar
26
· Visningar
1 178
Senast: warg
·
Kropp & Själ Jag funderar på att börja med p-piller igen, och har läst på en del om Qlaira. Verkar ju väldigt modernt, med 5 olika faser och mer...
Svar
15
· Visningar
1 361
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp