Råttor !!

Ninnie

Trådstartare
hur gamla kan de egntligen bli i fångenskap ?
Min gamla Bonnie blev 3 1/2 år, köpt i en djuraffär medans Junis bara blev 1 år - räddade henne från att bli ormmmat.
 
2-3 år har jag hört ska vara normalt för uppfödarråttor, medan 1-2 år är vanligare bland zooråttor. Jag har aldrig hört talas om en råtta som blivit 4 år, däremot 3 år och ett par månader. Din råtta blev väldigt gammal! :eek: :)
 
mellan 2½ och 3 år brukar dom bli men de finns dock dom som har blivit 4 men de e ytterst sällan... du kan kolla inne på www.srs.st om du inte tror mejj...
 
Hej!

Näe.. rådisar brukar inte bli så gamla.
De får lätt cancer.
Jag hade en som bara blev två år. :cry:

Njut så länge av dessa intelligenta o sociala husdjur! :banana:
Kram / C
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Konstig rubrik kanske men lite svårt att förklara! Men om ni skulle kunna prata med ersjälva i en annan ålder vad skulle ni säga eller...
2
Svar
30
· Visningar
1 395
Senast: förvirrad
·
Övr. Djur Hej! Hoppas på att det finns någon hamsterkunnig här inne, försöker läsa på så mycket som möjligt men min kunskap räcker inte till just...
Svar
4
· Visningar
1 102
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 559
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag ska ta dos 3 i morgon, sen är det väl 5 år till nästa. :up: Tänkte att jag vill ta sprutan innan våren då alla andra kommer på att...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
1 906
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp